Hej!
Ett annorlunda inlägg, jag hade fuktiga kläder i bagaget på bilen, glömde dom där och åkte på semester. När jag kom hem och öppnade bildörren så luktade det förfärligt illa, och när jag hittade påsen med kläder så växer det en stor vit svamp i! Mögel, ok - det hade jag kunnat gå med på och förstå, men inte minsta mögel, bara en stor äcklig vit svamp på stjälk.. någon som vet vad för slags svamp som trivsn på det viset? Kläderna är givetvis slängda.
Hade du hattar bland kläderna så var det en vit hattmurkla. Alternativet är möjligen vit vägchampinjon som kan passa på att hoppa in i bagageluckan vid rastplatser. Om du hade sidenkläder i bilen så lutar det åt sidentrådskivlingen. Om du är muslim så var det en slöjskivling av något slag.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.