0 765 visningar

7 svar

Svamp i kläder

Moa

20 jul 2006 kl. 23:14

Hej!

Ett annorlunda inlägg, jag hade fuktiga kläder i bagaget på bilen, glömde dom där och åkte på semester. När jag kom hem och öppnade bildörren så luktade det förfärligt illa, och när jag hittade påsen med kläder så växer det en stor vit svamp i! Mögel, ok - det hade jag kunnat gå med på och förstå, men inte minsta mögel, bara en stor äcklig vit svamp på stjälk.. någon som vet vad för slags svamp som trivsn på det viset? Kläderna är givetvis slängda.

0

Lena M

21 jul 2006 kl. 08:08

Tyvärr kan jag inte svara på frågan, men säkert någon expertis !
Sommaren är inte bara härlig, har just tagit bort den första fästingen. Och vi är omsvärmade av flugor p.g.a ett tjugotal hästar, samt får här i närheten.
P.s Gick det inte att tvätta kläderna? D.s

0

klas jaederfeldt

21 jul 2006 kl. 14:20

synd att du inte sparade den, hade varit spännande

0

Moa

21 jul 2006 kl. 18:45

Jodå, fästingar verkar det gott om! Nej jag vågade inte ens prova att tvätta kläderna, och det var inte heller några speciella kläder så jag blir hellre utan - för äckligt.

0

Moa

21 jul 2006 kl. 18:46

Ja, fast jag hade inte vetat vad jag skulle gjort av den.

0

Bengt Sandh

21 jul 2006 kl. 19:24

Hade du hattar bland kläderna så var det en vit hattmurkla. Alternativet är möjligen vit vägchampinjon som kan passa på att hoppa in i bagageluckan vid rastplatser. Om du hade sidenkläder i bilen så lutar det åt sidentrådskivlingen. Om du är muslim så var det en slöjskivling av något slag.

0

Lena M

21 jul 2006 kl. 19:34

OM det är du Bengt, så blir många besökare glada. Men det går att luras . När jag och Evus försökte få till det, så var intresset , så där.
Vi kan väl försöka tro på en svamphöst och ha lite kul, i väntans tider

0

Tina Nordberg

22 jul 2006 kl. 21:15

Hej Moa,

om du hade slängt plaggen i tvättmaskinen hade du genast sett om det varTvättsvamp.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone