Hej!
Jag undrar om någon av Er har läst distans svampkurs på Umeå Universitet(svampkunskap I)jag skulle vilja anmälla mig men vet inte hur fungerar det i praktiken.
Kan någon ge mig lite tips? finns det ett program eller läser man själv?, vilken literatur?,hur mycket kostar? finns det exam? etc,etc. Finns ngt villkor för att bli intagen?
Tack på förhand!
Hälsningar.
Hej Alicia!
Gå in på http://www.emg.umu.se/kurser/svampkurser.html
Där får du all info du behöver.
Du examineras i varje kurs.
Det funkar bra. Deltagare från hela Sverige ansluter.
Du skapar många nya kontakter.
Kurserna är mycket, mycket bra.
Rekommenderas.
Hej igen!
Det beror mycket på vilket jobb du har.
De flesta som går dessa kurser jobbar el studerar.
Du läser på distans och så brukar det vara ca två sammankomster, antingen fredag - söndag el torsdag - söndag.
Handledarna har du ständig kontakt med om du så önskar. Du får bra uppbackning.
Om du är tillräckligt intresserad så fixar du det och som sagt jag rekommenderar kurserna. Har själv gått ett antal och har en pågående just nu.
Lycka till.
Jag har också gått ett antal av kurserna + att jag jobbar, och det har funkat jättebra! Eftersom jag fått resa för att ta mig till träffarna har jag fått ta ut någon semesterdag i samband med det, men annars fixar man det mesta på sin fritid. Har du börjat fundera på det så tycker jag absolut att du ska gå! Jag håller med de andra om att kurserna är bra och man lär sig väldigt mycket! Lycka till!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.