0 373 visningar

7 svar

svampkurs

Alicia

21 maj 2009 kl. 13:08

Hej!
Jag undrar om någon av Er har läst distans svampkurs på Umeå Universitet(svampkunskap I)jag skulle vilja anmälla mig men vet inte hur fungerar det i praktiken.
Kan någon ge mig lite tips? finns det ett program eller läser man själv?, vilken literatur?,hur mycket kostar? finns det exam? etc,etc. Finns ngt villkor för att bli intagen?

Tack på förhand!
Hälsningar.

0

anithau

21 maj 2009 kl. 13:29

Hej Alicia!

Gå in på http://www.emg.umu.se/kurser/svampkurser.html
Där får du all info du behöver.

Du examineras i varje kurs.
Det funkar bra. Deltagare från hela Sverige ansluter.
Du skapar många nya kontakter.

Kurserna är mycket, mycket bra.
Rekommenderas.

0

BirgittaD

21 maj 2009 kl. 15:59

Jag avslutade min 4.e kurs i söndags och har anmält mig till 2 till i höst. Alla hemuppgifter görs hemma men start och avslut är i Umeå, Linköping eller Skövde.

0

Alicia

24 maj 2009 kl. 22:56

Hej!
Tack, anithau och BirgittaD för hjälpen!
Egentligen ville jag några praktiska tips för att veta om kursen passar ihop med jobbet därför om kursen är stenhård struntar jag i, Trycker ni att man kan kombinera båda?

Tacka , tacka

0

anithau

25 maj 2009 kl. 07:40

Hej igen!
Det beror mycket på vilket jobb du har.
De flesta som går dessa kurser jobbar el studerar.
Du läser på distans och så brukar det vara ca två sammankomster, antingen fredag - söndag el torsdag - söndag.
Handledarna har du ständig kontakt med om du så önskar. Du får bra uppbackning.
Om du är tillräckligt intresserad så fixar du det och som sagt jag rekommenderar kurserna. Har själv gått ett antal och har en pågående just nu.
Lycka till.

0

Tanja i Gagnef

25 maj 2009 kl. 08:55

Jag har också gått ett antal av kurserna + att jag jobbar, och det har funkat jättebra! Eftersom jag fått resa för att ta mig till träffarna har jag fått ta ut någon semesterdag i samband med det, men annars fixar man det mesta på sin fritid. Har du börjat fundera på det så tycker jag absolut att du ska gå! Jag håller med de andra om att kurserna är bra och man lär sig väldigt mycket! Lycka till!

0

Burret

25 maj 2009 kl. 20:59

Jag har sökt “svampkunskap I” nu till hösten. Egentligen är det väl för sent att söka nu, men om det finns platser kvar finns ju chansen att du kommer in ändå. Lycka till!

0

Alicia

26 maj 2009 kl. 20:57

Hej och tack igen för alla goda rekommendationer. Jag ska anmälla mig till kursen, det är lite för sent men…kanske har jag tur i alla fall.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone