I veckan kom senaste numret av Skog & Virke i postlådan. Jag har fått den ända sedan min något mera aktiva tid (även om företaget/”tidningen” haft olika namn/ägare under tiden, även Modo och Fiskeby). Det finns nästan alltid något att läsa där.
I detta nummer bl.a. om skog/olja, skötsel av naturreservat, nyckelbiotopsproblem och om Grönsö i östgötaskärgården.
De stora problemen med nyckelbiotoper/skötsel av skyddsvärda områden/reservat är ett av skälen till att jag INTE rapporterar ALLT!
Här kan den som vill läsa/ladda hem senaste och en del tidigare nr.
http://www.holmenskog.com/main.aspx?ID=6a459515-55a0-4d4d-ab69-8ca791ea2b2c
OBS! Detta är ingen företagsreklam, bara information om en stor mängd bra artiklar.
Det är Grönsö, Enelie - som jag säger - och JAS. Var det bara jag som såg det fina TV-reportaget om brukarfamiljens arbete med ““riktig, ekologisk”” skötsel av all mark.
Har aldrig märkt några problem med att ladda hem från ‘holmenskog’.
Och Svampstaff, det blir nog inte bra med din metod heller. Att ange koordinaterna för en helt annan lokal ger inga fördelar när det handlar om knallröda arter. Bättre att prata med markägaren som sköter skogen perfekt, men lagvidrigt…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.