0 435 visningar

6 svar

Läs- och tänkvärt

Jan A, Uppsala

23 maj 2009 kl. 11:06

I veckan kom senaste numret av Skog & Virke i postlådan. Jag har fått den ända sedan min något mera aktiva tid (även om företaget/”tidningen” haft olika namn/ägare under tiden, även Modo och Fiskeby). Det finns nästan alltid något att läsa där.
I detta nummer bl.a. om skog/olja, skötsel av naturreservat, nyckelbiotopsproblem och om Grönsö i östgötaskärgården.
De stora problemen med nyckelbiotoper/skötsel av skyddsvärda områden/reservat är ett av skälen till att jag INTE rapporterar ALLT!

Här kan den som vill läsa/ladda hem senaste och en del tidigare nr.
http://www.holmenskog.com/main.aspx?ID=6a459515-55a0-4d4d-ab69-8ca791ea2b2c

OBS! Detta är ingen företagsreklam, bara information om en stor mängd bra artiklar.

0

"JAS" Helsingborg

23 maj 2009 kl. 11:30

Tack Jan. Har bara skummat lite men där verkar vara en del intressant att läsa.

0

Enelie, Linköping

23 maj 2009 kl. 19:59

Det skulle vara intressant att läsa men det fungerar inte:(
Det går inte att ladda hem.
Kanske tillfälligt problem med hemsidan?

Är det Gränsö du menar?
(Nära Västervik.)

0

"JAS" Helsingborg

23 maj 2009 kl. 20:12

Skulle tro att det handlar om Grönsö i Sankt Annas skärgård norr om Valdemarsvik.

0

svampstaff

23 maj 2009 kl. 21:37

Rapportera kan man väl göra Jan, men noggranheten kan man ju sätta till typ 5000meter)

0

Jan A, Uppsala

23 maj 2009 kl. 23:12

Det är Grönsö, Enelie - som jag säger - och JAS. Var det bara jag som såg det fina TV-reportaget om brukarfamiljens arbete med ““riktig, ekologisk”” skötsel av all mark.
Har aldrig märkt några problem med att ladda hem från ‘holmenskog’.

Och Svampstaff, det blir nog inte bra med din metod heller. Att ange koordinaterna för en helt annan lokal ger inga fördelar när det handlar om knallröda arter. Bättre att prata med markägaren som sköter skogen perfekt, men lagvidrigt…

0

Enelie, Linköping

25 maj 2009 kl. 22:37

Jag snabbgooglade Grönsö och hamnade i Mälaren därför var jag lite fundersam men nu har jag hamnat rätt.

(Jag har fortfarande stopp i nedladdning från Holmen men på alla andra sidor funkar det på?
Jag får se om jag lyckas lösa problemet.)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone