0 294 visningar

7 svar

Har aldrig sett förut!

Ewa lilliesköld

26 maj 2009 kl. 23:25

Hej, nu behöver jag Er hjälp igen, vad heter denna art?

Ticka??

0

"JAS" Helsingborg

26 maj 2009 kl. 23:28

Det ät troligen Vår/Sommarticka Polyporus lepideus

0

Ewa lilliesköld

29 maj 2009 kl. 09:45

Är det typiskt med detta växtsätt, alltså den sneda foten?

0

Lena M

29 maj 2009 kl. 10:04

Nej det tror jag inte det är väl lite trångt om saligheten bara.

Ewa du har mycket frågor ser jag alldeles som jag hade i början, det är så man lär sig b.l.a. En bra svambok är ett måste också tycker jag, har du det .

0

För frågvis?

Ewa lilliesköld

29 maj 2009 kl. 10:28

Oh, oh…..jag kanske inte ska fråga så mycket. Har gått flera kurser i Svamp gn Umeå univ, och går nu också. Har de svampböcker man ska ha och tyckte bara att forumet var ett sätt att ytterligare få hjälp med identifiering. Dessutom är det roligt att få “bekanta” sig med Er andra svampintresserade. Har för mig Micke bjöd in oss alla! :-)
Ps. Ryman ligger alltid bredvid datorn…. :D

0

För frågvis?

Irene A

29 maj 2009 kl. 10:38

Såklart du ska fråga! Passa på nu medan det är lite lugnt på svampfronten. Till hösten är det större risk att frågorna drunknar i mängden :-)

Jag tycker också att det är jättebra att du koncentrerar dig på en eller ett fåtal arter i varje tråd, men mitt tips är att göra rubrikerna mer beskrivande. Det blir lättare att hålla isär trådarna då.

0

För frågvis?

Lena M

29 maj 2009 kl. 10:45

:)) Ewa du missförstår mig det är klart att du skall fråga, som jag sa så hade jag massor av frågor då jag började på forumet och det är så mina kunskaper har ökat.
Nu har jag kommit så långt att jag försöker klura ut arten själv men ibland vet jag inte vilket släkte jag skall söka i. Forumet är såklart till för alla , nybörjare som mera kunniga , vi lär ju av varandra.

0

Inte För frågvis?

Grethe F

29 maj 2009 kl. 15:10

Jag lär mig myckett av att läsa alla frågor här, jag är dålig på att lägga in foto och jag ser ändå alla jag undrer över här

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone