Svar till Irene: Jag anser helt enkelt att man står för de inlägg i ett forum som detta, oavsett vilka konsekvenser detta kan få. Efter inlägg i lokaltidningen (Sala Allehanda) blev jag uppringd samt hotad till livet av en anonym lokal jägare som tydligen ansåg sig utsatt för att bara få lägga fyra rådjur i frysen mot de sedvanliga 5-6. Mitt inlägg handlade om mina möten med rovdjur, b.l.a närkontakt med lodjur ett par gånger. Förra hösten hade jag närkontakt med en väldigt närgången fjolårs-älgkalv. Det hela slutade med att jag gav den en rejäl spark på höger smalben. Jag har även blivit uppjagad i en tall i kanten av ett kalhygge av 2 tydligen väldigt uppretade råbockar. Min bestämda uppfattnig är att ett klövvilt är betydligt farligare att möta i skogen än ett skyggt rovdjur.
Bo, jag tror att min signatur kan bli förvirrande när det finns fler skribenter som liknar min, så det får bli hela namnet. Generellt håller jag med dig ang. anonyma signaturer. Är det inlägg riktat till person bör hela namnet skrivas ut. Dock allmäna tyckanden och tänkanden och “småprat” mellan etablerade kontakter tycker jag är ganska harmlöst.
Bo, att bli hotad till livet för något man skriver i en insändare eller på ett forum, låter för mig mer som ett argument emot att använda sitt riktiga namn, särskilt om man heter Reyer.
Heter man Andersson som jag, är det nog rätt ofarligt, men ingen större mening att använda heller…
Jag hette Olsson i många år, men tog min mors tyska efternamn på 70- talet, och jag skäms inte en sekund för detta. Däremot skäms jag väldigt mycket över vad Israel håller på med. Min mor var vid AUSCHWITCH på 40- talet och tog hand om Döende judar.
hennes högsta chef hette JOSEPH MENGELE! Så jag vet vad jag talar om!!!
Bo!
Du behöver väl inte skämmas för att du tagit din mors efternamn, inte heller för vd som händer i Israel.
Det är mycket tragik i världen och vi verkar inte ta lärdom av varken autscwitch eller andra illdåd.
Vi måste gå vidare och göra vad som känns rätt och riktigt för oss, dig och mig.
Men nu har vi kommit långt ifrån ämnet om vad detta forum skall handla om, så jag säger god natt och god tur i svampskogen . Lena
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.