0 216 visningar

17 svar

Signaturer

Bo Reyer

23 jul 2006 kl. 10:47

Jag anser att man i större utsträckning bör använda sitt riktiga namn när man kommer med inlägg på forumet. Vad tycker ni andra?

0

Mossning

23 jul 2006 kl. 12:11

Det tycker jag också.

0

Tina Nordberg

23 jul 2006 kl. 12:36

Det tycker jag verkligen.

0

Göran Persson

23 jul 2006 kl. 12:46

Det tycker jag inte.

0

Lena Melin

23 jul 2006 kl. 12:51

Det är väl okey

0

Irene A

23 jul 2006 kl. 12:52

Jag tycker att det ska vara helt valfritt, bara man använder sin signatur konsekvent. Blir det många Eva, Lena, Bo och Bengt kan det lätt bli förväxlingar.

Har du någon bra motivering, Bo?

0

osama bin laden

23 jul 2006 kl. 13:29

Det tycker jag också

0

Bo Reyer

23 jul 2006 kl. 15:14

Svar till Irene: Jag anser helt enkelt att man står för de inlägg i ett forum som detta, oavsett vilka konsekvenser detta kan få. Efter inlägg i lokaltidningen (Sala Allehanda) blev jag uppringd samt hotad till livet av en anonym lokal jägare som tydligen ansåg sig utsatt för att bara få lägga fyra rådjur i frysen mot de sedvanliga 5-6. Mitt inlägg handlade om mina möten med rovdjur, b.l.a närkontakt med lodjur ett par gånger. Förra hösten hade jag närkontakt med en väldigt närgången fjolårs-älgkalv. Det hela slutade med att jag gav den en rejäl spark på höger smalben. Jag har även blivit uppjagad i en tall i kanten av ett kalhygge av 2 tydligen väldigt uppretade råbockar. Min bestämda uppfattnig är att ett klövvilt är betydligt farligare att möta i skogen än ett skyggt rovdjur.

0

Bengt Saxmark

23 jul 2006 kl. 15:42

Bo, jag tror att min signatur kan bli förvirrande när det finns fler skribenter som liknar min, så det får bli hela namnet.  Generellt håller jag med dig ang. anonyma signaturer. Är det inlägg riktat till person bör hela namnet skrivas ut. Dock allmäna tyckanden och tänkanden och “småprat” mellan etablerade kontakter tycker jag är ganska harmlöst.

0

Helena

23 jul 2006 kl. 16:57

Jag håller mej alltid till mitt förnamn för lat för att skriva Andersson också. Men eftersom det ibland verkar finnas ytterligare en Helena här så kanske jag ska lägga till ett A

0

Irene A

23 jul 2006 kl. 17:51

Bo, att bli hotad till livet för något man skriver i en insändare eller på ett forum, låter för mig mer som ett argument emot att använda sitt riktiga namn, särskilt om man heter Reyer.
Heter man Andersson som jag, är det nog rätt ofarligt, men ingen större mening att använda heller…

0

Bo Reyer

23 jul 2006 kl. 18:36

Jag hette Olsson i många år, men tog min mors tyska efternamn på 70- talet, och jag skäms inte en sekund för detta. Däremot skäms jag väldigt mycket över vad Israel håller på med. Min mor var vid AUSCHWITCH på 40- talet och tog hand om Döende judar.

hennes högsta chef hette JOSEPH MENGELE! Så jag vet vad jag talar om!!!

0

Irene A

23 jul 2006 kl. 18:59

Bo, jag menar inte ett ögonblick att man ska behöva skämmas över sitt namn, eller över vad man skriver heller för den delen.
Däremot anser jag att man kanske ska vara försiktig med att exponera sitt namn på webben. Det finns så mycket konstiga typer därute.

0

L M

23 jul 2006 kl. 19:56

Menar du då Irene, att det är bättre med signaturer än att uppge sitt namn ?

0

Irene A

23 jul 2006 kl. 20:57

Nej, jag menar inte att det ena är bättre än det andra. Jag anser bara att det ska vara valfritt och att man bör respektera dem som av olika anledningar väljer någon annan signatur än sitt eget namn.

0

Tina Nordberg

23 jul 2006 kl. 21:04

Älgar kan vara ytterst otrevliga när de lägger den sidan till.Jag är inte så bra på att klättra, så jag får vara siktig.De gör sig bra i frysen.

0

Lena M

23 jul 2006 kl. 22:51

Bo!
Du behöver väl inte skämmas för att du tagit din mors efternamn, inte heller för vd som händer i Israel.
Det är mycket tragik i världen och vi verkar inte ta lärdom av varken autscwitch eller andra illdåd.
Vi måste gå vidare och göra vad som känns rätt och riktigt för oss, dig och mig.
Men nu har vi kommit långt ifrån ämnet om vad detta forum skall handla om, så jag säger god natt och god tur i svampskogen . Lena

0

Bo Reyer

24 jul 2006 kl. 00:41

Du har helt rätt i att vi kommit ifrån ämnet. Ha en bra natt/morgondag . Mina varmaste hälsningar till dig Lena!! Det är människor som du som gör att vi vågar bjuda lite på oss själva.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone