0 308 visningar

14 svar

Häftiga ringar...

svampstaff

4 jun 2009 kl. 20:13

Först en stor domarring, och EN häxring med 181 mussar! :)

0

svampstaff

4 jun 2009 kl. 20:25

besökte Kastad kulle, vadstena som är ett av få ställen i östergötland som påminner om Öland med sin kalksten, otroligt vackert men svamplöst ännu.

0

svampstaff

4 jun 2009 kl. 20:28

Logiskt sett borde det kunna ha flugit över sporer från blomjordstjärna ca. 1mil över sjön från västergötland, förutsättningarna finns, men har inte sett några håriga hedmyror ännu.

0

Östgöten

4 jun 2009 kl. 20:42

Du tar underbara bilder svampstaff.

0

svampstaff

4 jun 2009 kl. 20:45

Inte jag, det är kameran:)
Men tack.

0

Lena M

5 jun 2009 kl. 07:26

Härliga bilder, speciellt den med sädesfältet och vallmo, får jag låna den som skrivbordsbild ett tag???

0

Kurt

5 jun 2009 kl. 08:25

Ja, och det är ju också förmodligen svampar som har tryckt upp dessa stenar på detta sätt.

0

Jan A, Uppsala

5 jun 2009 kl. 08:58

Fin skörd, Svampstaff! För tillfället är du värst, men om jag klarar mig levande till vårmussekyrkogården kan jag KANSKE konkurrera.;) Bra att du hinner stanna upp när du tar bilderna… Snyggt!

0

svampstaff

5 jun 2009 kl. 12:21

Ha ha Jag misstänkte det var krut i musseronerna, ja Jan ibland måste jag stanna till och torka pannan och plåta lite:)
Låna bilderna är helt ok.
Bara man inte blir för intresserad av blommor nu!?

0

Helena i Lund

5 jun 2009 kl. 12:58

En underbar pion Svampstaff! Du vet möjligen inte vad det är för sort?

0

svampstaff

5 jun 2009 kl. 13:26

Ingen aning? Den växte vilt på kullen, ser lite kompakt ut tycker jag?
Det vet nog Jan A..

0

Tina nordberg Kosva

5 jun 2009 kl. 13:41

Mycket vackert. Jag tycker Pionen ser ut som Bondpion. Ute och cyklar eller?

0

Boman

5 jun 2009 kl. 14:27

Fina bilder! Längtar lite efter högsommarväxterna här i Sörmland. Syren och hägg blommar än, kallt och regnigt som f är det just nu. Fullt upp med studenten i familjen så skogen får vänta.

0

Jan A, Uppsala

5 jun 2009 kl. 14:46

Typisk pion!

0

Helena i Lund

5 jun 2009 kl. 15:39

:D Jan!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone