Hej !
Har varit i stugan för första gången för i år i helgen.
Tag en skogspromenad vid älven och vid en bäck i närheten.
Några bilder : först miljöbilder sedan svamp (kom gärna med förslag på svamparna,några tror jag mej veta men inte alla)
Hej gunhild!
“Mitt” Fällfors ligger vid Byskeälven i Norra Västerbotten ungefär 3 mil från Byske.
Fällfors är nog mest känt för sitt laxfiske och Marranäsvältan- ett “mini-Grand Canyon” där en underjordisk bäck fått stora sand/jordmassor att rasa i älven.
Några bilder:
1:Visningsfiske i Fällfors ,juli-08
2: Marranäsvältan
3:Fällforsen 12 maj-08
Bilder från Fällfors
Hej!
Har jobbat de två senaste nätterna och inte haft möjlighet att kolla upp min tråd.
Har ju fått en del förslag på vad som finns mina svampbilder men vore tacksam om någon “blå-stjärna” kunde “säga sitt” om bilderna!
PS Vårfloden-08 var en av de större i Byskeälven,årets var betydligt lugnare. DS
De återstående frågetecknen gäller väl första och sista svampbilden.
Den första har jag ingen uppfattning om.
Den sista kan vara kuddticka eller en resupinat sälgticka. Jag skulle gissa på den senare, för den ser inte lika småporig ut som kuddtickan - men det är svårt att få rätt uppfattning om storleken på svamparna här.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.