0 195 visningar

9 svar

Lite händelser...

svampstaff

10 jun 2009 kl. 18:38

Vid Händelö i Norrköping.
Ca.20 kroppar blekticka på en hålek..

0

svampstaff

10 jun 2009 kl. 18:40

Ett par till..
Bild 3? Ser ut som en halvfräsch riska under ek, och vildäpple?

0

svampstaff

10 jun 2009 kl. 18:43

Bild1 vårmusseron.
Bild2 nån svavelgul sak?
bild3 en anhopning av phellinus robustus

0

svampstaff

10 jun 2009 kl. 18:46

Lite underbara skinn, ingen vet:)

0

svampstaff

10 jun 2009 kl. 18:48

Bild1 vad jag anser vara brunskinn på ek.
Bild2 sotägg på ek.
Bild3 årets svavelticka, som redan gett upp!

0

"JAS" Helsingborg

10 jun 2009 kl. 19:02

Snyggt Svampstaff, många fina bilder och fynd. Nu vill jag bara ut i skogen och jaga men det får tyvärr vänta i några dagar, har fullt upp med jobbet.

0

svampstaff

10 jun 2009 kl. 19:04

Tjabba Jas:)
trodde du börjat knyppla eller nåt!?
Ja själv ska jag jobba nu några dar:(
Men det ska ju regna, så det blir bra för min del:)

0

"JAS" Helsingborg

10 jun 2009 kl. 22:05

Nej knyppling är inget för mig. Men vi kör igång vår sommarturné runt den 20 maj i Västervik sedan tillbaks till Hbg där vi har börjat bygga ett Luftkuddeland på Råå camping och med det här skitvädret som har varit i över en vecka nu så tar det all min tid. Hoppas verkligen få några halvdagar nästa vecka. Den 22 bär det iväg till ostkusten igen och där är det 14-15 timmars pass som gäller, så det blir nog lite tunt med fotandet och svampen i sommar men jag skall i alla fall försöka kolla er andra på forumet:) Ha dé.

0

Irene A

11 jun 2009 kl. 09:55

Det taggiga skinnet borde vara grovtagging, Radulomyces molaris, åtminstone på de första två bilderna. Om den tredje är samma, kan jag inte avgöra, ser inte detaljerna på den bilden.

0

svampstaff

11 jun 2009 kl. 19:14

Tack Irené, grovtagging låter bra.Fanns på två ekar, tror det sista är samma, lite svårt med skärpan där uppe:)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone