Hej Stefan. För några år sedan var jag uppe vid dammen i slottsparken (kärnan) här i HBG, där finns en gammal pil med ett hål i och ur detta hål kom en Gräsandshona med 10 ungar gjorde en promenad på den kraftiga grenen några meter och gjorde sedan ett hopp på nästan 3 meter ner i dammen!. Jag vet att en del andfåglar häckar i träd eller holkar men jag har aldrig sett gräsänder göra detta och jag har aldrig sett måsar häcka i träd heller, kul med lite ovanligheter. Har jag fattat rätt om du har stugan i Dalsland och att det är Värnen vi ser i bakgrunden, eller är jag helt ute och seglar:)
Så är det JAS, Dalsland och Vänern. Fantastiskt vackert landskap. Stugan har vi hyrt de sista 35 åren. Körde hem i förtid den här gången pga vädret och hamnade i skitvädret här hemma istället, typiskt. Gillar du att fiska,plocka svamp och bär är möjligheterna verkligen oändliga i Dalsland. Som sagt är det kul med lite ovanlighter i naturen. Min plan var annars att hitta mina första murklor men de få fina dagarna fick fisket gå först..
En bild till,Fiskljusen i sitt bo.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.