Är det någon som har provat att odla själv? Hittade detta: http://www.graines-baumaux.fr/catalogue.php?cat=47&sscat=361
En fransk frö & växtfirma som också verkar sälja svampmycel(?) Min franska är något begränsad…
Har någon på forumet testat?
Nog vill jag minnas att det är några som provat att odla svamp men med vilket resutat minns jag inte.
Grannen envisades att försöka så jag skickade efter mycel till honon ( champinjoner ) men har intet hört hur det går. Fick även lite som blivit liggande och nu börjar mögla såg jag.
I.af var det en svensk firma som imp. ifrån England, en förpackning kostade 95:- + frakt på 25, skall väl fråga, titta hur det går för honom.
Hej
¨Jag köpte mycel (ostronskivling)från tynderö förra våren. Började med att testa på toarullar, när detta fungerade fixade jag 4 björkstubbar där jag ympade in mycelet. Tog nu ca 5-6 månader innan det blev något. Stubbarna står nu ute i trädgården och det kommer frukt på dessa just nu. Om man skall odla för att få några större mängder skulle jag rekomendera att odla på stock. Betydligt mer jobb med toarullar samt mindre skörd. Skall nu kolla med grannen om vi kan ympa in lite i några döda träd i hanns skog.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.