Hej gunhild, som stjärnorna alltid tjatar om så är det svårt att bestämma en svamp efter bara bilder men man kan som sagt gissa och ibland kanske gissningen blir rätt hyfsad och man kan jobba vidare efter den. Det är kul med vårt avlånga land, du har plockat liljekonvaljer och här är både Gullregn och Syren över, Linden är på väg att blomma. Det blåser och regnar lite fortfarande och det är bara 8+, usch nu får det räcka. Jag vet att jag jublade för någon månad sedan över att regnet äntligen kom men nu är jag rätt nöjd, nu vill jag ha bra väder så jag kan börja jobba och tjäna pengar så jag kan åka på svampsafari i höst. Ha dé. Fina bilder har du tagit oxå.
Kommer just in från min morgonpromenad vid älven.Här blommar allt just nu, midsommarblomster,violer,smörblommor,liljekonvaljer, hägg,rönn,(som luktar så gott)alla sorters syrener, kabelekor,åkerbär och jag vet inte vad. Det är ju så att när våren och sommarn kommer här blir allt på en gång. Det finns massor med ormbunkar också. Det är helt enkelt bedövande med alla dofter.
Och allt detta är helt gratis bara att ta för sig och njuta.
Till och med en gammal lada är vacker.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.