Tja, tomaten jag har slutat lita på prognoser…förra lördan skulle det vara garanterat uppehållsväder efter 12.00.
Gav mig ut vid 11.30 och det såg ut som om himlen var klar i alla riktningar.
Långt ute i terrängen ca 15.00 började det dugga…äsch bara en liten skur, det blir ju inget regn idag…den lilla skurenb ökade på, blåsten tilltog och framåt 16.30 var jag så blöt att det inte längre var intressant att hålla sig under skyddande lövverk. Bara att traska på och vid ca 18.00 var jag tillbaka i civilisationen och tog en buss hem. Blev att hänga upp allt på tork därhemma.
Igår var det lite bättre, rena höstvädret, mellan 11 och 14+ men inget regn, bara helmulet och snålblåst. Regnet kom lagom när jag var på väg hemåt på stan och jag hann inte ens bli våt. Men enligt prognosen skulle det ha varit sol och 19+....
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.