0 444 visningar

14 svar

Regn, regn och åter regn. -

Bo Reyer

14 jun 2009 kl. 09:41

Här i Sala har det kommmit 45mm sedan igår eftermiddag, och det bara fortsätter…. Både jag och annalkande fruktkroppar glädjs!
Hur ser det ut i resten av vårt avlånga land?

0

Lena M

14 jun 2009 kl. 09:43

Samma här i Torsåker, Gästrikland !
Nu räcker det för ett tag eller hur, sol och varma vindar vore inte helt fel.

0

gunhild i Kåddis

14 jun 2009 kl. 09:51

Har just återkommit från min morgontur,blöt som bara den, men regnet gläds vi väl åt eller? Här runt Umeå har det varit alldeles för torrt.

0

Helena A

14 jun 2009 kl. 09:53

Uppehåll igår men idag regnar det ordentligt över Hälleforsnäs Sörmland.
Bra för svampen då mycket har börjat ploppa upp den senaste veckan.

0

Morgan

14 jun 2009 kl. 09:54

Kombinationen regn+sol+värme är det bästa. Tyvärr så har det varit regn+mulet+kallt den senaste veckan. Brrrrrr

0

Tanja i Gagnef

14 jun 2009 kl. 16:53

Här i Dalarna har vi knappt sett solen sen i maj :-( Den här helgen har det regnat utan uppehåll.

0

Madde Småland

14 jun 2009 kl. 20:04

Idag var solen äntligen framma här hemma:) Lite blåsigt men iaf 19 grader och mestadels blå himmel.
Sista veckan har annars känts regnig och kall men skogen är fortfarande knaster torr på de flesta ställen, så det behöver trots allt komma en hel del regn till..

0

svampstaff

14 jun 2009 kl. 20:23

Stackmoln och i övrigt sol hela dan:) ca.19grader i östergötland.

0

Tina N Kolsva

14 jun 2009 kl. 22:25

I dag har det regnat oavbrutet hela dagen.

0

BirgittaD

14 jun 2009 kl. 22:37

En hel del regn i fredags. Uppehåll mestadels igår och idag. Ordentlig blåst idag som förtar effekten av regnet. Har kollat mina ställen inte tillstymelser till bleka kantareller.

0

Gunhild

Birgitta D

14 jun 2009 kl. 22:41

Jag gläds just nu inte över dit regn, även om Umeå är en bit från Voullerim. Jag önskar så att de har haft en riktigt trevlig träff där. Med bra kläder och Mats entuiasm kan man glömma regn men ändå! Kram alla kompisar som är där uppe eller på väg hem nu.

0

November...?

Tanja i Gagnef

14 jun 2009 kl. 23:25

Just nu, halv tolv på kvällen, är det 5 grader (!!!) här, regnet öser ner och det blåser kraftigt. :-( Jag är inte den som klagar på vädret i vanliga fall - men ska detta verkligen föreställa sommar? Känns mer som november…

0

Gunhild

Elisabeth Bååth

14 jun 2009 kl. 23:44

Rapport från Vuollerim
När kom regnet, jo när vi idag lämnade Bombmurkelskogen, ca 150 st bombmurklor.Helgen har varit fantastisk, mycket händelserik,underbara naturupplevelser. Bilder kommer på murklan!!!

0

Tomaten

15 jun 2009 kl. 08:17

Någon här har tydligen inte tillgång till media eller dator utan måste fråga här om det regnat på andra platser i landet…....ss

0

Bo E

15 jun 2009 kl. 12:41

Tja, tomaten jag har slutat lita på prognoser…förra lördan skulle det vara garanterat uppehållsväder efter 12.00.
Gav mig ut vid 11.30 och det såg ut som om himlen var klar i alla riktningar.
Långt ute i terrängen ca 15.00 började det dugga…äsch bara en liten skur, det blir ju inget regn idag…den lilla skurenb ökade på, blåsten tilltog och framåt 16.30 var jag så blöt att det inte längre var intressant att hålla sig under skyddande lövverk. Bara att traska på och vid ca 18.00 var jag tillbaka i civilisationen och tog en buss hem. Blev att hänga upp allt på tork därhemma.
Igår var det lite bättre, rena höstvädret, mellan 11 och 14+ men inget regn, bara helmulet och snålblåst. Regnet kom lagom när jag var på väg hemåt på stan och jag hann inte ens bli våt. Men enligt prognosen skulle det ha varit sol och 19+....

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone