0 307 visningar

8 svar

Årets första Ostron..

svampstaff

14 jun 2009 kl. 13:31

Alltid lika roliga att hitta, på en almhögstubbe.

0

Lena M

14 jun 2009 kl. 16:25

Tjusigt värre och gott förmodar jag, grattis !
Här vräker regnet ner fortfarande få se om jag kan göra en tur lite senare i hästhagen iaf.

0

svampstaff

14 jun 2009 kl. 19:51

Tog en bild till i dagsljus:)
Dom är ju för söta.

0

"JAS" Helsingborg

15 jun 2009 kl. 00:12

Tja årets första är det ju inte, jag plockade nyårsdagen men kanske sommarens första. Jag såg inget tecken på några idag på mina platser i alla fall. Men för tusan ett stort grattis till de fina Ostronen hoppas att de smakade gott.

0

svampstaff

15 jun 2009 kl. 00:19

Tack Jas:)
Blev lite förvånad själv!
Men en solig kulle, på en alm ev, lönnstam bidrog väl kanske.

0

Martin_E

15 jun 2009 kl. 01:26

Lyckost :O)

0

svampstaff/motala

15 jun 2009 kl. 02:14

Ingen hajade till över en sällsynt and i motala?
Ni måste vidga era vyer, det är bara trevligt. Svamp kan bli nördigt, speciellt när man alltid har fel:)

0

"JAS" Helsingborg

15 jun 2009 kl. 07:20

Jag reagerade inte på anden då jag tyckte att det är en variant på vanlig Gräsand, här i HBG har vi en massa olika korsningar och färgvarianter men nästan ingen ren gräsand kvar. Så vad heter denna ovanliga and då svampstaff?

0

Bo E

15 jun 2009 kl. 12:48

Jag noterade att den stora anden hade en märkligt ljus fjäderdräkt.
Här ser alla gräsänder ut som de ska (även om mindre variationer och albinos sällsynt förekommer).

Men det finns en del andra andfåglar att hålla reda på, gravand, brunand, kricka och skrak är inte helt ovanliga.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone