När jag var ute igår och skulle inspektera skogarna så var där inte en svamp, man trodde liksom att det borde ploppat upp lite nu efter allt regnandet.
Förra veckan när jag var ute hittade jag väldigt mycket och då hade det varit torka hur länge som helst, hur hänger det ihop egentligen?
Jaja, det vet jag, men det hade varit härligt att hitta lite svamp efter allt detta regnandet, förra veckan hittade jag två höstsvampar: blodsopp och aspsopp, så jag misstänkte att det kanske kunde ha skjutit upp några sådana till efter det senaste vädret, men det är troligtvis alldeles för kallt fortfarande för svamp?
Men hoppas kan man alltid.
Väadret har ju klart inverkan. Jag har slutat att bli förvånad och det är väl lite av tjusningen med att bara gå ut och kolla lite då och då, ladda batterierna till veckan som kommer, svampen är för mig en gastronomisk bonus. Har hittat mängder av Stenmurklor i juli, Kantareller runt midsommar och nyväxt Trumpetsvamp i november.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.