Spännande med den gula skålen, har aldrig sett något liknande..
När det gäller ögonskålar, bör man alltid misstänka något annat än scutellata om färgen inte är klarröd, eller om ögonhåren är blekare eller kortare än vanligt.
Småskålarna (kallas gråskålar har jag för mig), är Mollisia-arter.
Det kanske går att känna igen någon art utan mikroskopering, men de här vågar jag inte gissa på.
Jo Irene, den gula är lite spännande och bild 2, ögonskålarna misstänker jag någon annan än scutellatan, får se efter mikroskoperingen senare och en eller två Mollisia är det säkert men samma där, får se vad Sven-Åke har att säga. Får se om han har tid på torsdag, nu har jag en hel drös med kollekter att gå igenom. Tack för ditt visade intresse i alla fall. Hans verkar ha tagit semester och det är han värd men han kravlar säkert omkring i skogen:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.