Har lyckats pricka in mina skogspauser på rätt ställen och därför hittat lite som väckte min nyfikenhet.
Det kommer 5st bildserier.
Som vanligt blir jag glad över alla förslag:)
Tack på förhand
Serie 1 växte precis vid en sjökant bland stenar och löv.
Sista serien, nr 5. Bild 1-2 är taget på ett löv. Det är inget jag ser som svamp men vad har gjort detta?
Bild 3 är på årets för mig första bekant:) Visserligen lite gammal och torr och allt för tidigt uppe:)
Hoppas bilderna är tillräckligt tydliga. Finns inte riktigt tid att vara så noga med korten när det bara blir ett par minuters paus i jobbet.
Ha det bra allihop
1. laxskivling, osäker på vilken av arterna. Numera är jag osäker på de flesta av dem, tror att det finns fler arter här än vad som är känt. Av den vanligaste arten, Laccaria laccata, finns minst två varianter t.ex.
2. sannolikt strecknagelskivling, Megacollybia platyphylla
3-4. åkerskivling. Lite mysko hattfärg, men troligen tidig åkerskivling, Agrocybe praecox, i alla fall.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.