0 456 visningar

8 svar

fransriska?

svampstaff

22 jun 2009 kl. 21:12

hej på er!
idag har det varit grässådd för min del:(
Har glömt en svamp jag hittade i en parkmiljö, kalkrik sådan, ca 20cm stor?
kan det vara fransriska? Vad annars så här års?

0

svampstaff

22 jun 2009 kl. 23:51

Var riskan för riskabel att gisa på?

0

Mossning

23 jun 2009 kl. 00:28

Jag vågar inte ta risken för att riskera mitt goda svamprykte. Men om jag ändå friskar upp mitt minne så tror jag också att det är en fransriska.

0

svampstaff

23 jun 2009 kl. 01:46

Då tar jag risken att rapportera den som franskRISKA!
Man RISKerar ju inget direkt:)

0

Jan A, Uppsala

23 jun 2009 kl. 06:58

Mina fransriskor har alla varit fransiga. Jag ser inga fransar på din släta svamp! Har du månne plockat fransarna?

0

Varför riska?

Hans v E

23 jun 2009 kl. 13:17

Har den mjölk då?

0

Varför riska?

Hans v E

23 jun 2009 kl. 22:56

Fransriskan är vit.

0

Varför riska?

svampstaff

23 jun 2009 kl. 23:09

Hm?
Jaha den var inte rätt heller:(
Men jag kan inte hitta nån så stor riska, brun så här års, vilken kan de va då da?

0

Varför riska?

svampstaff

25 jun 2009 kl. 00:05

Kom på att jag hittade likadana riskor för ett par veckor sen, under ek vid händelö?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone