Nå‘n som varit där och har tips på var man ska börja? Där lär ju finnas en del rariteter, som t. ex svart och rödgul trumpet. Där fick väl ostsvenskarne ett gott skratt, men jag har faktiskt aldrig sett svart trumpetsvamp live mer än vid två tillfällen; båda gångerna ett exemplar. Dessutom redan plockat…
Motionsspåret vid Granan och norrut mot Räveberget/Lunnekullen, kan det var nå‘t?
Den har jag inte heller sett. Fast i ärlighetens namn har jag nog inte varit särskilt mycket på svampjakt runt just al. Svart trumpet har ökänt usel förekomst just i skärningen Vg/Boh/Dls. Minns jag fel eller är du blåslampeentusiast? Har ett auktionstips i så fall.
http://www.holmangen-auktioner.com/
Klicka på auktionsdatum 20090630 och sen är det bild 10. Inte för att jag är särskilt bevandrad i ämnet, men nog tyckerjag att det ser ut som en blåslampa. Ovanligt tjusig dessutom.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.