0 340 visningar

6 svar

svampstaff-hjälp md rovfågel!

Lena J

28 jun 2009 kl. 19:00

30-gradig värme i helgen-ingen svamp men en svalkande båttur på älven istället.

Den här rovfågeln flög över oss på Byskeälven vid Fällfors i norra Västerbotten.
Vet att det tidigare funnits bivråk i närheten,men är detta en bivråk eller någonting annat??!
Svampstaff eller någon annan kunnig
kan ni hjälpa mig!

0

svampstaff

28 jun 2009 kl. 19:05

Vacker fågel.
99% säker på bivråk, men man luras ofta av den mkt. vanligare föränderliga ormvråken.Finns även vissa tecken på fjällvråk:)
Men bivråk röstar jag på.

0

svampstaff

28 jun 2009 kl. 19:12

Kan vara en ormvråk oxå:)

0

svampstaff

28 jun 2009 kl. 19:15

Logga in på artportalen för fåglar, och vissa bilden med en fråga om vad det är, så får du svar inom en kvart.

0

Lena J

28 jun 2009 kl. 21:00

Tack för hjälpen svampstaff!

Nu har jag försökt att lägga in en bild på artportalen för fåglar,det var inte helt lätt men till slut lyckades jag!
Får se om jag får några kommentarer där,har lagt in den som bivråk med ett frågetecken efter.

0

Bengt Sandh

28 jun 2009 kl. 22:18

Hej Lena!

Jag är amatörornitolog sedan barnsben och konstaterar att du har fotograferat en ormvråk, den mörka fasen.

0

svampstaff

28 jun 2009 kl. 22:52

Jo när jag sett tillräckligt så är det en ormvråk.Du får nog samma svar från fågelnissarna förhoppningsvis.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone