Av torkad trattkantarell,
sula sönder,
smält smör i het stekpanna
och lägg i svampen,
stek i nån minut bara så smöret inte blir brynt,
ta av stekpannan och häll i nån matsked grädde och en ny klick smör samt peppar och salt,
helst både svart och vit peppar.
ställ inte tillbaka stekpannan på varm platta utan låt dra sig svalt.
finhacka rödlök,persilja vitlöksblast,dill och dragon eller vad ni vill för färska örter,
och blanda upp med gräddfil och kapris,
baka av ett par fina potatisar eller koka färska och njut och se fram mot ny sessong.
bara mitt tipps så där bara ;-)
Åh det lät gott! Ett tips från mej:
Koka ihop smulade trattar med finhackad gul lök i en slurk vin och en liten klick smör. Salta och peppra. När vinet kokt in låt blandningen svalna. Mosa ihop hacket med rumstempat smör, skrapa ner i en fin lerpotta, servera skafferisvalt till grillad lax.
Jag ska ärligen säja att jag ännu inte vågar tömma mina lager, först vill jag plocka och torka en försvarlig mängd! För TÄNK OM det blir sämsta svampsäsongen i mannaminne, vad ska man då njuta av i vinter?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.