0 198 visningar

10 svar

Vilken flugsvamp?

Ewa lilliesköld

9 jul 2009 kl. 22:00

Kan det vara lömsk, panter eller vad? I Barrskog!

0

Irene A

9 jul 2009 kl. 22:05

Jag tror på panterflugsvamp, det är ganska tunn ring och strumpa på den, och korniga velumrester på hatten - har i alla fall svårt att tänka mig något annat.

0

Ewa lilliesköld

9 jul 2009 kl. 22:16

Då tror vi samma!!
Tack :-)

0

Hans-Åke

10 jul 2009 kl. 08:25

panterflugsvamp växer mycket sällan i barrskog vid lind bok och ek är den vanlig

0

Ewa lilliesköld

10 jul 2009 kl. 09:55

Hm, men mkt sällan kanske var just den här då för det var i barrskog. Men kanske är det inte en panter då? Lömsk växer definitivt inte i barrskog, vad tror du?
:-)

0

Hans-Åke

10 jul 2009 kl. 21:05

kan vara brunflugsvamp som växer med gran

0

klas jaederfeldt

10 jul 2009 kl. 21:15

jag tror panter,normalt en lövvedsart, men för ca 3-4 år sedan allmän i mina trakter överallt, även barrskog

0

Ewa lilliesköld

11 jul 2009 kl. 14:39

Intressant Klas, jag håller nog på panter också!!

0

Hans-Åke

11 jul 2009 kl. 18:25

titta under hatthuden är den vit så är det panter

0

Ewa lilliesköld

11 jul 2009 kl. 19:37

Det visste jag inte, ska absolut testa vid nästa tillfälle!!

0

Hampus 9 år

5 sep 2009 kl. 21:30

de e helt klart panter det ser jag :D

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone