0 314 visningar

24 svar

Det regnar här i Stockholm...

Fia A

28 jul 2006 kl. 23:45

Under kvällen öste regnet ned under ca två timmar. En regnskur tassade förbi tidigare under dagen. Frågan är - hur mycket hjälper detta när marken är så uttorkad som nu? Vågar man hoppas…?

0

klas jaederfeldt

28 jul 2006 kl. 23:51

lyllos dej, inte en droppe i järna

0

Helena

29 jul 2006 kl. 07:04

I mina trakter (Malmköping) kom det en skur igår kväll. Men det var torrt innan det hamnade på backen. Nu skiner solen från äckligt klarblå hommel igen.

0

Bo Reyer

29 jul 2006 kl. 08:57

Klas! Jag utgår ifrån att du menade - inte en droppe i hjärnan.

0

Fia A

29 jul 2006 kl. 09:55

Lördag morgon, och regnet vräker ner!

Nu vågar jag mig nog på en svamptur till helgen :-D

0

klas jaederfeldt

29 jul 2006 kl. 10:28

jag bor ju ungefär bara 4 mil S om dej, skicka hit lite regn

0

Fia A

29 jul 2006 kl. 11:03

Jag pratade med det nyss, jag hintade om att det är regnparty borta i Järna ;-) Nu har det klaranat upp lite, endast duggregn, så det är nog på väg!

0

Helena

29 jul 2006 kl. 11:14

Skicka det gärna vidare till Malmköping sen. Fast jag hörde precis ett avlägset åskmuller så kanske…....

0

klas jaederfeldt

29 jul 2006 kl. 11:56

nej Helena, jag skall i så fall kedja fast det tills molnen är tomma

0

Tina Nordberg

29 jul 2006 kl. 12:19

Här i Kolsva kom ett par droppar i går och ett par inatt. Inte ens utslag i regnmätaren.
Tvättade för säkerhetaskull 5 mattor igår.Det har väl aldrig misslyckats förr.

0

klas jaederfeldt

29 jul 2006 kl. 13:04

hade ett litet regn här Helena, försökte hålla kvar det, men det slet sig, det stack iväg åt Gnestahålletså du får det nog snart

0

Helena

29 jul 2006 kl. 13:07

Inget regn här. Åskan försvann åt Ärlahållet. Men nu kommer det svarta moln från Eskilstu na. Hoppas de behagar tömma ur sej här.

0

Evus

29 jul 2006 kl. 14:13

Här i Botkyrka regnar det för fulla muggar. Det har hållit på från och till sedan i går kväll.
Naturen glädjes och jag med den.
Hoppas ni andra också får!!!!!

0

Göran H

29 jul 2006 kl. 19:31

Fiiinaste dagen i Juli. Helt igenmulet och regn i princip hela dagen. Inget tokregn, utan lugnt och fint. Just nu 20 mm och solen har inte lyckats ta sig igenom en enda gång. Lider med de som inte fått nå´t.
Pratade med Strängnäs nyss och
där var det deppigt värre. Tokvärme och inte en droppe. Nu skall jag fira regnet med en GT.

0

berit

29 jul 2006 kl. 19:39

knäppskalle

0

klas jaederfeldt

29 jul 2006 kl. 19:50

evus var i botkyrka bor du, bara så jag vert vart jag skall åka om 3 veckor, bor du i närheten av visättraskogen?

0

Helena

29 jul 2006 kl. 20:32

Lyckliga er som fått regn idag. Här kom det några få stänk bara. Mest har den ¤%&#” solen gassat.

0

Evus

29 jul 2006 kl. 21:06

klas…jag bor nära Hågelby…Norsborg…Tumba….Sturehov..Vällinge, ...Salems kyrka….Bornsjön..i dom krokarna..åt Mälaren till…

Har ni i Järna verkligen inte fått någonting av allt detta regn?Det är ju inte så långt härifrån.

0

Birgitta

29 jul 2006 kl. 22:08

I Tranås har det kommit 4 mm de senaste 3 veckorna. Runt om åskar det och regnar men inte hät.

0

Birgitta

29 jul 2006 kl. 22:10

En litem undran regnar det såpass mycket så man skall bosätta sig hos dotter med familj i Vällingby framöver?

0

klas jaederfeldt

29 jul 2006 kl. 23:05

Evus 20 mm kom det bra så, synd att det kom så häftigt, men ok. det fyller kärr å andra vattenreserver, men kanske det blir mer, annars så är det vällingeskogarna som gäller gissar ja

0

Evus

29 jul 2006 kl. 23:41

klas, här har det inte kommmit så häftigt, fick en liten skur till alldelses nyss….men Jäpp! Vällingeskogarna och dom där i kring tror/hoppas jag också på.

0

Olle

30 jul 2006 kl. 07:45

Kan bara konstatera att Västerås fick väldigt dålig utdelning av det där “regn” ni pratar om.
Det kom ett par droppar, mest för att retas tror jag.
Ett par åskskurar tidigare i veckan, gjorde inte heller så stort väsen av sig.

Suck, har inte vart ut och gjort någon riktig svampplockar sväng än, och det lär väl dröja inna det blir läge till det.
Jag får väl vässa svampkniven så länge!

0

Helena

30 jul 2006 kl. 09:16

Här kom det 1 mm under natten.
Lyckliga er som fått så mycket.

0

Fia A

30 jul 2006 kl. 13:44

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone