0 357 visningar

10 svar

utegångsförbud!!

svampstaff

10 jul 2009 kl. 21:39

Fick jag idag av sambon?!
Var till Linköping en sväng idag i ett ärende, åkte då förbi Ledbergsravinen:)
Tänkte bara kika liiiite!
Men man fattar ju inte att naturen ändrar sig?
Sist jag gick där fanns inga nässlor?
Men nu halkade både jag o hunden nerför branten i över meterhöga nässlor!!!
Vi såg ut som spetälska när vi kom upp igen:)
Hunden vägrade gå en meter till?
Och mina nya vita gympaskor och ljusa jeans är inte nya längre?!
Fattar inte varför sambon blir så arg?

0

Jan A, Uppsala

10 jul 2009 kl. 22:20

Du ska alltid ha anständiga kläder (skogskläder) i bilen att byta till, när du ska besöka markerna. I stan duger vad som helst!

0

Marie

10 jul 2009 kl. 22:35

Härlig historia! Dina äventyr imponerar mer och mer ju längre tiden går. Hoppas vi får höra mycket mer från dina utflykter framöver, mycket givande läsning.

0

svampstaff

10 jul 2009 kl. 22:48

Jo jag har alltid en dunk vatten, kläder stormkök mm i kofferten.Men häromdan gick plasma-tv:n sönder(dynga) och för att få plats med en 42tummare i en polo!? så fick allt lastas ur, Hm där har jag en bra förklaring till sambon oxå:) Tack Jan.

0

"JAS" Helsingborg

10 jul 2009 kl. 23:11

Mina polare har slutat undra varför det alltid finns minst 3 korgar (tomma kundkorgar) och en massa knivar + “arbetskläder” i min bil. :). Hoppas ni får en trevlig helg i skogarna, själv jobbar jag nu nästan hela tiden, många timmar blir det.

0

svampstaff

10 jul 2009 kl. 23:29

Mkt. jobb här med Jas:(
Men vi kommer igen vad det lider, eller hur?

0

Helena i Lund

11 jul 2009 kl. 08:46

:) Kul historia Staff, men synd att den innebar spetälska och samboilska…. Dina jeans ser ju ut som en tonårings dagen efter festen i stadsparken, hahaha!

0

Robban O-hamn

11 jul 2009 kl. 09:12

HAhahaha svampstaff! det är tufft att ligga på topp. låter lite som
en sak jag råkade ut förnågra år sedan. Jag och frun var ute plockade Kantareller, kom till ett dike jag som är vig som ett Vildsvin studsade över som en gravid Gnu. ställde mig och väntade på frun att hon skulle åla sig över(inte lika smidig som jag). Problemet var att jag stod rakt på ett Jordgetingbo, och där tyckte Getingarna inte om att jag var. Kan säga att det måste havarit världens snabbaste Engelska mil i svår teräng.

0

Kim

11 jul 2009 kl. 14:06

Fy sjutton Robban, blev det många stick?

0

Robban O-hamn

11 jul 2009 kl. 20:34

Kommer jag i håg rätt så var det 23 st, alla under midjan.
Min fru kom i kapp mig uppe på ett
kalt berg, där hon drog ner byxorna och började kolla det ena och det andra. (Sticket menar jag ju då). Hoppas så här efter att ingen såg oss, måste sett konstigt ut.

0

Tina Nordberg

12 jul 2009 kl. 19:40

Klart hon var orolig :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone