0 596 visningar

16 svar

Blek kantarell

klas jaederfeldt

11 jul 2009 kl. 17:28

i dag hittade jag ca 4 liter rensad Blek kantarell vid Yttereneby under ek,när vi skulle ut å motionera vår nyinköpta hund

0

Oops

11 jul 2009 kl. 17:52

Vem hade gjort ett så stort jobb med att rensa kantarellerna och sedan lämna kvar dessa i skogen?

0

Boman

11 jul 2009 kl. 17:54

Grattis! Till vovve och kantareller. En blivande kantarellsökare kanske? Hämtade hem ca 1½ liter fina kantareller själv idag.

0

Kjell

11 jul 2009 kl. 18:05

Härligt!
Jag plockade 3-4 liter nu pâ eftermiddagen, fast under gran.
Lycka till med den nya hunden.
(Gullig)

0

Stefan hbg

11 jul 2009 kl. 18:11

Grattis till dom rensade kantarellerna :) Vovven är verkligen jättefin, vad är det för ras?

0

Evus

11 jul 2009 kl. 18:33

Åh, vilken lycka, härliga bilder.
Och en jätte fin hund.

Jag ska ut i morr´n….......

0

svampstaff

11 jul 2009 kl. 19:14

Det där är väl ingen hund!? det är väl en cockerspaniel.

0

Helena A

11 jul 2009 kl. 19:21

Jättesöt hund du skaffat Klas!

0

BirgittaD

11 jul 2009 kl. 19:44

Jag har nyss njutit av årets första, stekta, färska kantareller. Jag fick bara ihop 2 liter rensat men är glad åt det lilla.

0

BirgittaD

11 jul 2009 kl. 19:44

Jag har nyss njutit av årets första, stekta, färska kantareller. Jag fick bara ihop 2 liter rensat men är glad åt det lilla.

0

stefan

klas jaederfeldt

11 jul 2009 kl. 20:53

rasen är engelsk springel spaniel

0

stefan

Stefan hbg

11 jul 2009 kl. 21:05

Så är det, grubbla på om det var en Munsterländer men dom brukar vara brunspräckliga. Poletten ville lixom inte ramla ner. Härlig vovve Klas, hoppas ni får många trevliga år i svampskogen framöver.

0

stefan

mia

11 jul 2009 kl. 21:40

Jättefin hund, grattis!
Har själv en springer spaniel här hemma =)

0

svamphund

Jan A, Uppsala

11 jul 2009 kl. 22:56

Welsh springer spaniel har jag varit på tryffeljakt med. Kanske det går att lära upp en engelsk också...

0

Svampstaff

Göran H

11 jul 2009 kl. 22:58

Bilden visar klart och tydligt en Springer. Att du tror det är en Cocker visar din begränsade kunskap om hundar. FÖR JOVISST Cocker Spaniel är en hund, så nu vet du det. Din attityd är låg.

Jag är uppväxt med hundar som vunnit 1:a pris i alla former av brukshundsprover och lydnadsprover och alla har varit Cocker Spaniels. 1962 gjordes ett reportage om våra hundar som sedan sändes i TV.

Om du vidhåller att Cockern inte skulle vara en hund, kan du stoppa upp din j—-a Amstaff, eller vad fan den heter, nå´nstans och rapa upp den.

0

Enelie, Linköping

12 jul 2009 kl. 01:03

En jättefin hundkompis som du har skaffat dig.
Det är en trevlig ras.
Kantarellerna var ju inte helt fel det heller. Grattis till båda.

0

Bo E

14 jul 2009 kl. 14:36

Fin hund och fin skörd!

Jo, jag plockar oxå bara rensade kantareller, varför ska man bära hem halva skogen?

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone