0 499 visningar

5 svar

Mykologfråga?

svampstaff

16 jul 2009 kl. 23:41

Eftersom jag rör mig mkt. i markerna, och inte har en susning om det mesta, undrar jag om det finns nåt specifickt ni skulle vilja se?
Nåt som jag eventuellt kan hitta i mina kalkmarker framöver?
Vore roligt med lite sporrar för min del:)

0

sk

17 jul 2009 kl. 00:09

Jag skulle vilja se lite bra bilder på läderboll, gärna i olika stadier. Kanske lite tidigt för den ännu, men håll utkik efter den senare! Borde inte vara omöjlig att hitta i dina trakter, fast den är nog vanligare på öland.

0

Lena M

17 jul 2009 kl. 08:58

Koralltaggsvampen och fjällsoppen är ju lite speciella tycker jag och ser du dem så tittar jag gärna på bilderna, lycka till.

0

anithau

17 jul 2009 kl. 09:28

Här kommer min önskelista:

1 Igelkottaggsvamp
2 Strålticka
3 Skumticka
4 Skivsopp
5 Tickdyna
6 Guldyna

Vet ej hur de överensstämmer med dina marker. Men önska kan jag ju.

Lycka till

0

Tommy i Norrköping

19 jul 2009 kl. 19:50

Goliatmusseron vore ju himla spännande om du kunde finna i Östergötland. Så vitt jag förstått har den ju inte hittats i vårat län, men väl nere i Småland, så visst ska den kunna hittas här också

0

svampstaff

19 jul 2009 kl. 19:56

Puh! Då har jag ju lite att jobba på:)
Kikade faktist efter goliat i höstas på tallhedar här. Men tror mer på kolmårdsbergen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone