0 3344 visningar

20 svar

Växttid för gul kantarell?

Tua

18 jul 2009 kl. 21:53

Jag undrar hur lång tid det tar för kantareller att växa?
Jag var i skogen härom dagen och vi hittade små kantareller och det fanns säkert fler under alla löv och jag undrar nu hur länge ska jag vänta för att gå ut igen för att kunna hitta kantareller som är ca 8 cm istället för de 3-4 cm som jag hittade?

0

Undrar

18 jul 2009 kl. 22:33

Vad är gul kantarell?

0

klas jaederfeldt

18 jul 2009 kl. 22:46

gul kantarell,växer inte kantareller gör det,titta om en vecka

0

klas jaederfeldt

18 jul 2009 kl. 22:50

nu va jag kanske dum, vi är några här på forumet som håller på att man skall kalla svamparna för deras rätta namn,det du kallar GUL kantarell är fel namn,svampen är gul men ¨dess rätta namn är KANTARELL

0

Stjärna

18 jul 2009 kl. 23:03

Vi är några här på forumet som tycker att man ska sätta kommatecknet där det ska vara också! Att sätta kommatecknet på fel ställe är FEL!!!

0

klas jaederfeldt

18 jul 2009 kl. 23:06

visst slarvigt av mej,(halvfull)

0

Undrar

18 jul 2009 kl. 23:30

klas, det ska vara mellanslag efter kommatecken.

0

Undrar

18 jul 2009 kl. 23:30

...och jag är helfull, :)

0

Hans v E

19 jul 2009 kl. 18:45

Ibland tror jag folk skriver gul kantarell bara för att retas.
Och namn på folk skrivs väl med versal i början!

0

Undrar

19 jul 2009 kl. 18:55

klas skriver inte klas med versal så jag skriver klas som klas gör. hehe

0

Besviken kantarellplockare

5 sep 2009 kl. 11:36

Tänker aldrig mer ställa en fråga på denna sait då man tydligen inte får visa sin okunnighet med tanke på alla kommentarer. Jag tänkte mig att detta kunde vara ett ställe där man som okunnig kunde ställa frågor, men så är tydkligen inte fallet!
Besviken svammpplockare som fortsätter att plocka GUL kantarell

0

Besviken svampplockare

Karin Hedén

5 sep 2009 kl. 12:11

Hej!
Strunta i de fåniga kommentarerna till din fråga! Snart kommer de som tjafsar om kantarellens rätta namn att inse att de slåss mot väderkvarnar. Kom igen med dina frågor!
Kantareller är litet långsamma av sig. Vid gynnsam väderlek - ömsom sol, ömsom regn - så skattar jag mina kantarellställen ungefär var fjortonde dag.

0

Till Tua

Ragnhild, Vällingby

5 sep 2009 kl. 18:09

Tråkigt att din fråga tramsas bort på detta sätt. Men på detta forum gäller det tyvärr att vara exakt och inte göra några fel med bilder osv för då blir man genast tillrättavisad av dom som vet bättre.
Men ge inte upp!

0

Anna

5 sep 2009 kl. 20:07

Jo, kom igen, visst ska du ställa frågor! Jag tycker absolut det är ok att ställa okunniga frågor. Man måste få vara nybörjare först!

Att äldre farbröder sitter halvfulla och svarar med överlägsen attityd tycker jag däremot inte alls är ok.

0

Birgitta F

5 sep 2009 kl. 20:42

0

fia

6 sep 2009 kl. 09:38

Ja då vet man att denna sida inte är bättre än andra oseriösa sidor med tramsforum, mitt sista besök här. Trodde detta var en seriös sida. Klubben för jag är bäst och kan allt får ni ha för er själva.

0

Janne R

6 sep 2009 kl. 10:14

Det är tråkigt att se flera av landets sk. svampkännare sitta här på forumet och anmärka på hur folk skriver.
Herr Jaederfeldt t.ex. kan gå och dra något gammalt över sig tycker jag.

0

Lill

6 sep 2009 kl. 10:23

Gult är kult!!!
Jag gillar gula kantareller och kommer att fortsätta att kalla gula kantareller för gula kantareller!
Gult är kult!!!

0

Sofie

6 sep 2009 kl. 10:27

Är man utesluten från detta forum om man lider av dyslexi? Språk är inte något statiskt! Det ändras under tidens gång. Det var väl ingen som inte förstod frågan???

Det verkar finnas många frågetecken i detta forum! De sk Stjärnorna beter sig mycket snorkigt på många trådar! Tråkigt! (Dock ej alla) Frågar man inte får man inget veta…. Ingen fråga är dumm för alla har vi frågat oss den en gång innan vi lärde oss svaret själva!!

0

Catrine

6 sep 2009 kl. 10:51

Tack Sofie, för dom orden.
Gillar denna fina sida jätte mycket tråkigt att en del skall “förstöra” stämmningen.
Skit i att svara på en del inlägg om man bara ska vara spydig!

0

Janne R

6 sep 2009 kl. 13:51

Hoppas inte att någon av er lämnar forumet bara för att de med en stjärna efter sitt namn har mandat att vara spydiga och oförskämda utan att behöva ta konsekvenser.
Det fungerar så här på nästan alla forum att vissa individer är polare med admin och kan därför bete sig lite hur som helst utan att behöva stå för det man skrivit medan andra vanliga användare blir åthutade för minsta lilla förseelse.
Håller med om att kan kunde förvänta sig ett betydligt mer trevligt bemötande från Sveriges svamp-elit men är samtidigt inte förvånad.. det går till så här på alla forum oavsett vilket ämne det handlar om.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone