Jag undrar hur lång tid det tar för kantareller att växa?
Jag var i skogen härom dagen och vi hittade små kantareller och det fanns säkert fler under alla löv och jag undrar nu hur länge ska jag vänta för att gå ut igen för att kunna hitta kantareller som är ca 8 cm istället för de 3-4 cm som jag hittade?
Tänker aldrig mer ställa en fråga på denna sait då man tydligen inte får visa sin okunnighet med tanke på alla kommentarer. Jag tänkte mig att detta kunde vara ett ställe där man som okunnig kunde ställa frågor, men så är tydkligen inte fallet!
Besviken svammpplockare som fortsätter att plocka GUL kantarell
Hej!
Strunta i de fåniga kommentarerna till din fråga! Snart kommer de som tjafsar om kantarellens rätta namn att inse att de slåss mot väderkvarnar. Kom igen med dina frågor!
Kantareller är litet långsamma av sig. Vid gynnsam väderlek - ömsom sol, ömsom regn - så skattar jag mina kantarellställen ungefär var fjortonde dag.
Är man utesluten från detta forum om man lider av dyslexi? Språk är inte något statiskt! Det ändras under tidens gång. Det var väl ingen som inte förstod frågan???
Det verkar finnas många frågetecken i detta forum! De sk Stjärnorna beter sig mycket snorkigt på många trådar! Tråkigt! (Dock ej alla) Frågar man inte får man inget veta…. Ingen fråga är dumm för alla har vi frågat oss den en gång innan vi lärde oss svaret själva!!
Hoppas inte att någon av er lämnar forumet bara för att de med en stjärna efter sitt namn har mandat att vara spydiga och oförskämda utan att behöva ta konsekvenser.
Det fungerar så här på nästan alla forum att vissa individer är polare med admin och kan därför bete sig lite hur som helst utan att behöva stå för det man skrivit medan andra vanliga användare blir åthutade för minsta lilla förseelse.
Håller med om att kan kunde förvänta sig ett betydligt mer trevligt bemötande från Sveriges svamp-elit men är samtidigt inte förvånad.. det går till så här på alla forum oavsett vilket ämne det handlar om.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.