0 832 visningar

11 svar

Träff i Värmland?

Jenny - 054

22 jul 2009 kl. 08:46

Hej!

Finns det inga trevliga Värmlänningar?
Det vore ju jättetrevligt med en svampträff i någon skog.
Jag skulle iaf bli jätteglad om det blev en sådan, själv plockar jag mest det vanliga. Trattisar, Kantarell och Taggsvamp, men det är ju alltid roligt och lära sig nått nytt.

Dessutom vore det trevligt om någon inte var hundrädd då jag har en liten Staffe som älskar och följa med i skogen och hunden gör varken människor eller andra djur något. På sin höjd sätter han sig vid nån blåbärsbuske och smaskar medans en annan plockar svampen. :)

0

Elisabeth Jansson

22 jul 2009 kl. 08:57

Hej!

Var i Värmland bor du?

0

Jenny - 054

22 jul 2009 kl. 11:15

Håller till mot Karlstad. :)

0

Elisabeth Jansson

22 jul 2009 kl. 19:04

Jag bor i gränstrakten Södra Råda landskap Värmland.45 km från Kristinehamn.
Vet du att det finns en svampklubb i Karlstad som har varit aktiv,och jag tror att den är det fortfarande.
De brukar ha en utställning varje år på universitetet.

0

Jenny - 054

22 jul 2009 kl. 20:23

Svampklubb? Wow. Det var något nytt. :) Ska genast söka info!
Tack!

0

Svampklubb

Elisabeth Jansson

22 jul 2009 kl. 23:46

Sven Maechel, kontaktman i Karlstads mykologiska förening.Jag såg att de inte fanns med på länkar på svampguiden.

Om han inte står med på Eniro kan du höra av dig på guiden så ska jag kolla på adresslistan i Mykologiska föreningen.
Lycka till!

0

Svampklubb

Elisabeth Jansson

24 jul 2009 kl. 10:47

Lyfter fram tråden till dig Jenny
054 du kan väl skriva en rad om du läst mitt inlägg.

0

Svampklubb

Jenny - 054

24 jul 2009 kl. 13:23

Hej igen!

Jag hitta ingen info på nätet såsom hemsida.
Enbart en adress och det var lite trist. :(

Sitter du inne på någon info?

0

Läs tidigare inlägg!

Elisabeth Jansson

25 jul 2009 kl. 01:38

Hej!

Sven Maechel, kontaktman i Karlstads mykologiska förening.
Hans telenr hittar du på Eniro!
Lycka till!

0

SolstaJanne

6 aug 2009 kl. 15:19

Det vore jättetrevligt med en svampträff någonstans i närheten av Karlstad. Har en pudel modell större.

0

Karin

8 sep 2009 kl. 12:00

Jag med och gärna vara med i en klubb i Karlstad?

0

Gunilla Lindström

8 sep 2009 kl. 12:13

Hej Jenny m fl!
Vi är en liten klubb som heter KMF - Karlstads Mykologiska Förening. Tisdag den 15 sept
gör vi en kvällsutflykt till Knappstadsviken. Samling Våxnäs C på parkeringen för gemensam färd kl 18.00 (gamla p-platsen utanför Posten). Ansvarig för utflykten är Jan Stålberg - tel 054-52 38 08. Han är på kurs denna veckan. så ring om några dagar. Nästa heldagsutflykt är den 26 sept. Samling kl 10.00 på Våxnäs C. Till sist lördag den 11 okt kl 9.30 till Hammarö samling på Våxnäs C.
Den 17 okt slutligen är det en utflykt till Gravål med samling på Våxnäs C kl 10.00 för samåkning.
Avgiften är 20 kr för ett år. Lämna jämna pengar vid någon av utflykterna!
Du kan även ringa mig Gunilla som är sekr. i föreningen. Jag har tel
054-56 23 25 e kl 17.00.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone