0 609 visningar

4 svar

lite hjälp...

Thomas

22 jul 2009 kl. 23:30

en lite dum fråga…Jag är helt ny i södertälje och undrar om nån kan hjälpa mig med ungefär vart det kan finnas kantareller?(område tex nykvarn enhörna el mot nynäs?) jag hjälper gärna andra med ställen runt simonstorp.

0

Lill

22 jul 2009 kl. 23:55

Avslöja svampställen är kanske inte alla som vill göra?
Bor själv i norr så jag har ingen aning hur det ser ut där nede, men ett tips jag kan ge är att kolla Google Eart och Eniros kartor för att hitta rätta terängen.
Man ser ganska Bra på Google Eart viken typ av skog det är. Tyvärr syns inte höjdkurvorna där, men det kan man se på Eniros kartor.

0

Thomas

22 jul 2009 kl. 23:58

mm har hittat några ställen på karta som ser bra ut. får ta o kolla dom i morgon. Tack

0

svampstaff

23 jul 2009 kl. 00:07

Du kan ta mina annars:)
Lämnade 8-10L pga. att jag letade violgubbe, och inte ens hade en hundbajspåse med mig att plocka i.

0

Thomas

23 jul 2009 kl. 00:11

läcker bild svampstaff :) hoppas på att kunna hitta marker här med så fina ställen :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone