Läser flera gånger per dag om alla fynden som görs. 62 l kantareller, låter som en dröm för en ångermanländska… Var ute på mitt svampställe för en vecka sedan, men det lär dröja 2-3 veckor till innan det ploppar upp, bara små kantareller som lillfingernaglar gick att se. Alla söder ut kan skatta sig lyckliga, ni har en mycket längre svampsäsong. Men man får ju skylla sig själv som bor så långt norrut, när man har detta stora svampintresse.
Ok, förstår det. Men vill poängtera att jag unnar alla “sörlänningar” all denna svamp, den som väntar på nåt gott osv. Vår tid kommer snart och då är det desto roligare. Säger som A Strindberg sa ungefär: “Vår för mig är vad de svaga kallar höst”. Ha det så gott i svampskogen.
Oj vad svamp som hittas, härligt :D
Själv har jag fått jobb (vikariat på 1 år) efter ganska så lång arbetslöshet och har inte hunnit ut så mycket i skogen än…utan får nöja mig och glädjas med att läsa här vad som hittas. Hoppas jag kan komma ut i helgen o kika hur “mina” marker ser ut.
Just nu verkar det finnas kantareller precis överallt här i sörmlandsskogarna. Jag tror aldrig jag varit med om något liknande genom åren.
Bara man går en kort sväng med hunden, kommer man hem med flera liter.
Det som är extra kul är att det är mängder av bleka, stora fin.
Grannar och svärfar blir också glada när vi ger bort.
Tack!
Det var mycket blåbär o även hallon så jag hoppas jag kommer ut en dag till i helgen. Vädret var ok tills jag drog mig hem då kom mööörka moln o regn..tur att jag han ut när det var uppehåll ;)
Hoppas vädret blir bättre fram över i Ångermanland!
Önskar det samma, Trevlig helg!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.