Det stämmer nog Irene den var ganska blekt orangegul coh växer med björk. Vi var hos en granne på kaffe och det fanns mycket spännande runt deras hus ska dit i morgon och kolla när det är riktigt ljust. Vad tror du, blir det ett karljohanår i år också? Det ser bra ut just nu.
Nej, jag tror inte att det blir något speciellt bra karljohan-år. Det brukar krävas en lång och varm sommar för dem. Jag har hittat en övermogen tallkalle (men bara en).
Däremot har jag en känsla av att det kan bli bra med goliat, som verkar vara en vartannatårs-art :-)
Jag har kollat lite på tallheden men än finns inga mängder med svamp, nån tallsopp och en del andra strävsoppar. Tog också en bild på kamskivlinghatten i gräsmattan. i halm som fanns kvar efter utfodringen av renarna växte dessa två små svampar en gul och en vit.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.