0 882 visningar

10 svar

Flugor

Tina Nordberg

28 jul 2009 kl. 14:21

Vad sägs om den här skönheten?

0

Cicci

28 jul 2009 kl. 15:06

Får jag gå på fotokurs hos dig :)
Köpte en sån kamera som du har tror jag men den senare modellen och jag har ingen aning om hur jag ska få till fina foton.

0

Helena i Lund

28 jul 2009 kl. 15:14

Dina foton är fantastiska Tina, men jag ser ingen skönhet hos modellen! ;)

0

Mikael

28 jul 2009 kl. 16:45

Fina bilder, Tina.
Vilken flugart är det?

0

Villha

28 jul 2009 kl. 16:50

Tina, vad hae du för kamera?

0

Tina Nordberg

28 jul 2009 kl. 16:50

Lite hårig kan hända, men den är väl skön ändå.

Cicci det är bara att öva,öva och öva. Det kostar ju inte en massa film. När man fotar nära, macro (M) och Supermacro (S)är det viktigt att hålla kameran absolut stilla,stativ eller stöd gäller.Ställ in väljaren på P.
jobba på o lycka till med nya kameran, du kommer inte att bli besviken på den.

0

Tina Nordberg

28 jul 2009 kl. 16:54

Aha, en fråga till.
En Cannon power Shot S3 IS heter min kamera.En typ av enklare systemkamera utan utbytbart objektiv.

Flugan får ni gissa på.Det är en jätte på 2cm.
Tack för att ni gillar bilderna.

0

Mikael

28 jul 2009 kl. 18:36

Ska vi slå till med jätteparasitfluga.

0

Irene A

28 jul 2009 kl. 18:56

Otroliga bilder!
Tachina grossa - för den som vill kolla på fler bilder av den.

0

Boman

28 jul 2009 kl. 19:00

Mycket vackra bilder! Modellen är charmig så där på bilden, bara man slipper den surrande runt skallen.

0

Tina Nordberg

28 jul 2009 kl. 20:29

Javisst är det Jätteparasitfluga Tachina grossa.En mastodont bland flugorna.Inte ofredar den folk,gillar att bli fotad. Som sagt en trevlig gynnare.
Har just kommit in från en tur på ängen. Solen gassade för första gången på många dagar.Har fotat huggorm, ödla, spindlar och en massa andra småkryp.
Lite svamp åxå på den fallna eken.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone