Du som är rädd för ormar sluta läs här!!
Vi stötte på denna snok (?) i dikeskanten i full färd med middagen… Häftigt men också otäckt att se.
Jag kunde inte sträcka ner handen och peta undan gräset så bilden är lite rörig. Hoppas det går att se ändå.
Tyvärr för snoken men turligt nog för grodan blev ormen störd av oss och grodan kom loss och hoppade iväg!
Jag är själv inte alls rädd för ormar (räcker med min rädsla för spindlar o kryp…) men har för detmesta stövlar på mig i skog och mark. Jag går också med ganska “hårda” steg, ormarna hör det genom marken och sticker iväg. Om du är rädd för ormar så stampa lite extra med fötterna om du ska gå in i högt gräs eller i stenrösen. Ormarna ser inte människan som ett bytesdjur så får de bara chansen att höra oss i tid så försvinner de!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.