0 199 visningar

9 svar

Konserverad svamp

Lena M

1 aug 2006 kl. 16:43

Tidigare, innan frysarna kom konserverade ju kvinnorna mycket av födan. Hur länge håller det sig om det är intakt. D.v.s locket sitter stenhårt.
Jag har nämligen en burk trattkantareller som förmodligen är runt tjugo år och har sparats av nostalgiska skäl.
Tror ni att det är ätbart ?

0

Affe

1 aug 2006 kl. 17:39

På tal om konserverad svamp Lena… Tyvärr blir det ingen lackticka denna gång. Var upp idag men det som fanns kvar var ingen direkt vacker syn, den minsta som jag tänkte ta till dig hade blivit angripen av mögel och dom andra som satt där angripna av insekter eller något. Får hålla ögonen öppna.

0

Lena M

1 aug 2006 kl. 17:43

Du skall ha tack Affe för att du försökt. Om vi lever och har hälsan kanske det dyker upp nya nästa år. Eller i år, jag vet inte när dessa har sin säsong.

0

Bo Reyer

1 aug 2006 kl. 17:51

20 år låter lite i mesta laget, men spara den för skojs skull så har du snart konverserande svamp.

0

klas jaederfeldt

1 aug 2006 kl. 18:24

jag har ätit så gammal svamp, smakade bra, huvudsaken är att locket sitter fast

0

lena M

1 aug 2006 kl. 18:25

Ja, det ska jag och ser med spännig framemot vad svampen skall förtälja. Om miljön då, kanske ?

0

Lena M

1 aug 2006 kl. 18:29

Klas !  Nu pratade vi om varandra, men det låter intressant.
Skulle väl gjort mig av med burken som följt med flytt efter flytt i så många år, men ?

0

Affe

1 aug 2006 kl. 22:00

Passar på att fråga Klas om lacktickans säsong. När är den Klas?

0

klas jaederfeldt

1 aug 2006 kl. 23:53

de första lacktickorna kan nog dyka upp i juli, sedan finns den kvar till ca mars april nästa år då troligen insäkter gjort sitt

0

Affe

2 aug 2006 kl. 00:47

Tackar Klas för det.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone