Jag hittade en fin Karl Johan i en av hagarna här hemma när jag var ute och letade svamp igår! :-)
Jag hittade även ett par Tegelsoppar men tyvärr så var de flesta av dem maskätna! :-( Jag tänker gå tillbaks dit imorgon eller övermorgon och kolla in de unga exemplaren vilka såg ut att nyss ha kommit upp när jag kollade igår.
På kvällen bjöd min mor på stekt fläskfilé med ris och svampsås (Kantarell och Karl Johan)! :-)
Här i Tranåstrakten har jag hitta 2 KJ men i dag till min glädje massor (1,5) korg med sandsopp. För övrigt finns bara kantareller men inte i de mängder alla skriker om. För övrigt är det kremlor som gäller. Kantkremlorna är fina och många. Några strösvampar av annat 1 citronslemskivling 3 blodriskor inga taggsvampar. De fina KJ jag hittat fanns i Verle. Vi har aldelens för torrt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.