Hej allihopa!
Man borde kanske inte berätta offentligt om sin klantighet men i fredags så hände det som jag aldrig trodde skulle hända mig…
Jag fastnade med foten när jag skulle gå i land från båten och föll handlöst ner i älven!
Jag slog mig inte, vattnet höll nog närmare 20 grader,kepsen flöt iväg och det såg tydligen väldigt roligt ut- men jag kunde hålla mig för skratt då jag insåg att jag hade både systemkameran med 55-200 mm objektivet och den kompakta digitalkameran på mig, + mobiltelefonen och allt blev genomdränkt .
När jag kollade var alla skärmar svarta och jag kände mig ganska uppgiven!
Jag plockade ut minneskort och batterier och traskade med kippande stövlar,droppande hår och genomblöta kläder till stugan.
Där la jag kameror,objektiv,mobiltelefon ,minneskort och batterier på svamptorken och körde den på 30 grader i 10 timmar.
När jag testade på lördagmorgonen fungerade allt utom blixten på systemkameran igen!!
Så en svamptork kan man ha till mycket!
Hej Henrik!
Svamptorken heter Evermat och jag har haft den i 10-12 år vid det här laget.Det finns några olika återförsäljare,enklast är nog att googla (jag fick min i julklapp,och då var den beställd direkt från tillverkaren)
Priset ligger nog kring 2000 kr idag (med 6 st ollor) men jag har använt min otroligt mycket.Har också x-ra torkollor av trä/myggnät som man kan placera ovanpå och utnyttja överskottsvärmen från torken.
De var ursprungligen specialgjorda för att passa i ett överskåp ovanför kylskåpet innan jag fick svamptorken.
Ugnstorkning är inget jag rekommenderar,det är svårt att ha lagom temperatur och luftväxlingen blir för dålig.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.