Idag en ledig dag från jobbet, tänkte hinna med mycket. Har rensat och fixat trädgården, plockat en del Nejlikbroskskivling innan gräsmattan klipptes. Skördade ett par liter Amerikanska blåbär, 2 fikon (mums) och så skulle jag ge mig på mitt Mullbärsträd som dignar av svarta söta mumsiga bär. Jag upptäckte redan igår att det var ovanligt mycket nyckelpigor i luften och när jag klippte runt Mullbärsträdet upptäckte jag att det var en fulkomlig invasion av blomflugor i alla storlekar och varianter och så även en mängd olika nyckelpigpor men mest den “vanliga”, så istället för 5-6 liter blev det bara knappt 1, i stort sätt alla mogna bär var översållade av dessa rackans kryp. Imorgon får det bli svampskogen i stället. Om en stund skall sonen och jag doppa oss i Öresund om inte även stranden är invaderad och diverse otäcka kryp.
Ja vi har också invaderats av nyckelpigor och blomflugor (den sorten som är förklädd till getingar). Men hellre det än mygg. När jag läste din rubrik JAS, så blev jag lite svettig. Jag fick för mig att de stolta invaderat kohagen redan, men det är väl lite för tidigt än? ;)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.