Denna var betydligt mer svårfångad med kameran. Snabb som ....
Inte heller lika söt som din men det var din bild som gav mig inspiration att försöka föreviga den. Tack för idén och en vacker bild
Lite av varje blev resultatet annars idag. Kremlor, karljohan o blodsopp. Det mesta ligger på tork i solen
...men är det så att de små har lite ont av värmen, och kanske är lite slöare än vanligt? Har nästan trampat på ett antal kopparormar de senaste veckorna, de rör banne mig inte på sig när man kommer klivande, man kan pilla dem på ryggen litegrann med ett långt grässtrå innan de reagerar och det är jag ju inte van vid.
Vi har för övrigt ett ormår av Guds Nåde i norra Östergötland i år, bara så ni vet. Har aldrig varit med om värre! Blir vettskrämd varje gång, för huggormarna är inte direkt rädda av sig heller…. den sista slingrade rakt EMOT mig, inte bort från mig, när hon förstod att jag var på väg till just hennes sköna mossklädda stubbe. Så fick jag veta hur högt jag kan skrika också :P
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.