0 310 visningar

12 svar

Sötnos

Tina Nordberg

5 aug 2009 kl. 23:15

Hittade en badande ödla idag. Vem blir inte badsugen när temperaturen stiger till 26 grader? Söt?

0

anithau

5 aug 2009 kl. 23:23

Snyggt!
Hur i helskotta lyckades du med denna bild?

0

Ingvild

5 aug 2009 kl. 23:39

Fantastisk bilde!!

0

Helena i Lund

6 aug 2009 kl. 07:58

Minidino! Var den inte rädd? Den ser ju hur nöjd ut som helst! ;)

0

Tina Nordberg

6 aug 2009 kl. 10:22

Säkert var den rädd, men gjorde inga race,för då hade jag inte haft en chans med kameran. Här kommer han i helbild. Vackert djur.

0

anithau

6 aug 2009 kl. 16:33

Ännu en kanonbild. Han måste ha varit paralyserad.

0

Tanja i Gagnef

6 aug 2009 kl. 18:55

Helt otroligt! Men är det verkligen en vild ödla? Dem brukar ju till och med mina katter ha problem att hinna få tag i.. Söt är den i alla fall och fantastiska foton (som vanligt!)

0

Madde Småland

7 aug 2009 kl. 10:58

Sååå otroligt söt:)

Roligt att åter igen få ta del av dina fantastiska bilder.

0

Ulla Skellefteå

7 aug 2009 kl. 11:32

Coolt, vilka bilder!

0

Sötnos

Tomas Hagelberg

7 aug 2009 kl. 16:07

Denna var betydligt mer svårfångad med kameran. Snabb som ....
Inte heller lika söt som din men det var din bild som gav mig inspiration att försöka föreviga den. Tack för idén och en vacker bild
Lite av varje blev resultatet annars idag. Kremlor, karljohan o blodsopp. Det mesta ligger på tork i solen

0

Sötnos

Tina Nordberg

7 aug 2009 kl. 16:37

Din ödla är minst lika fin, bilden är det rakt inga fel på. Att bara fånga den på bild är en bedrift.
Om jag inte är helt ute på Monarken har du en sandödla.Min är skogsödla.
Kul att du blev inspirerad.

0

*Gulle*

Lilla My

7 aug 2009 kl. 17:09

...men är det så att de små har lite ont av värmen, och kanske är lite slöare än vanligt? Har nästan trampat på ett antal kopparormar de senaste veckorna, de rör banne mig inte på sig när man kommer klivande, man kan pilla dem på ryggen litegrann med ett långt grässtrå innan de reagerar och det är jag ju inte van vid.

Vi har för övrigt ett ormår av Guds Nåde i norra Östergötland i år, bara så ni vet. Har aldrig varit med om värre! Blir vettskrämd varje gång, för huggormarna är inte direkt rädda av sig heller…. den sista slingrade rakt EMOT mig, inte bort från mig, när hon förstod att jag var på väg till just hennes sköna mossklädda stubbe. Så fick jag veta hur högt jag kan skrika också :P

0

*Gulle*

Tina Nordberg

7 aug 2009 kl. 17:29

Alleles säkert är de slöa av värmen. Den jag hittade låg och plaskade i ett kar.Veckan innan va de på torra land och då gick det undan.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone