0 2253 visningar

21 svar

Var kan man köpa torkad svamp?

Karin, Kiruna

4 aug 2006 kl. 17:00

Jag undrar var man kan köpa torkad svamp, som Karl Johan, gula kantareller och trattkantareller?

0

Gunilla Johansson

4 aug 2006 kl. 17:23

“Svamp i norr” kan vara ett tips, se vidare deras hemsida: http://www.svampinorr.se

Jag köper deras svamp här på NK i Stockholm.

Annars kan du väl alltid söka på Google efter torkad svamp så lär du få en del träffar.

0

Helena

4 aug 2006 kl. 17:30

Jag har trattkantareller och karl Johan torkat att sälja.
Titta på min hemsida http://www.geocities.com/skogsraets eller maila mej på skogsraets@hotmail.com

0

klas jaederfeldt

4 aug 2006 kl. 19:44

gula kantareller, är det något som växer i kiruna??

0

Gertrud

4 aug 2006 kl. 20:13

Hej Karin.
Coop Forum har torkad svamp i sitt sortiment.
Tala med frukt- och gröntdisken i din butik, så får du säkert gehör för dina önskemål.
Lycka till!

0

Moa

4 aug 2006 kl. 20:22

Bästa “jag önskar jag vore amanuens”.
Låt inte den frustrationen gå ut över andra.
Vi mindre vetande måste väl också få yttra oss.
Hur mycket vi än blir påhoppade så säger vi
GULA kantareller.
Basta!

0

klas jaederfeldt

4 aug 2006 kl. 21:17

det är ju upp till var å en att tex, kalla fåglar för älgar oxå

0

Tina Nordberg

4 aug 2006 kl. 22:58

Tänker du på TalgOXAR då Klas?

0

klas jaederfeldt

4 aug 2006 kl. 23:10

den va bra Tina

0

klas jaederfeldt

4 aug 2006 kl. 23:12

ok vi kan ta något annat,
det går ju lika bra att kalla dem fårtickor då, efter som namnet gula kantareller kan betyda vad som helst

0

Tina Nordberg

4 aug 2006 kl. 23:30

Hej.Karin
I Hötorgshallen i Stockholm finns det. Kanske för lånt från Kiruna.Men om du är ute reser så är det värt ett besök. Finns en massa annat spännande där åxå.

0

Birgitta

5 aug 2006 kl. 08:00

ICA har torkad Karl Johan

0

louise någonstans i Sverige

5 aug 2006 kl. 12:44

Klas!

Du behöver nog gå en kurs i svampkunskap, eftersom du tydligen inte kan skilja på en fårticka och GUL Kantarell.

Hur mår du egentligen?

0

Bosse

5 aug 2006 kl. 13:02

Jag tror att det är lilla Louise, som ska gå en kurs.
Det finns inget som heter “gul” kantarell!
Det trodde jag vi hade rett ut.

0

5 aug 2006 kl. 13:20

Lille Bosse!
Jag är fullt medveten om det formella namnet på kantarell. Men att vilja kalla den för gul kantarell är ju bara ett förtydligande för alla de som inte har kläm på detta.
Av vilken anledning ska det behöva reta och störa vissa sk besserwissrar?

Kurs har jag redan gått.

0

hanzzon

5 aug 2006 kl. 13:33

nu börjas det igen

0

Fia A

5 aug 2006 kl. 14:34

Fajtas på ni, själv tänkte jag packa korgen och ladda för morgondagens skogstur. Får väl se om jag hittar några gula, blåa, runda, kvadratiska, prickiga eller femdimensionella svampar :-P

0

5 aug 2006 kl. 22:17

hanzzon!

Var inte orolig, vi kan väl alla från och med nu, tiga ihjäl alla dumma/idiotiska inlägg.

0

klas jaederfeldt

5 aug 2006 kl. 22:30

louise bättre att tiga ihjäl alla som säger gula

0

Moa

6 aug 2006 kl. 07:42

Tack för det klas!
Nu kanske alla som inte uttrycker sig enligt vissa mallar också törs återkomma efter att ha gjort ett inlägg som inte passar icke-amanuenser och andra experter .

0

Totte

6 aug 2006 kl. 11:58

Hej!

Här kan du köpa torkad svamp.
http://www.svampbutiken.com/index.php

0

birgitta

7 aug 2006 kl. 18:37

på affären

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone