skinnticka eller luddticka, jag antar att den har porer.med tanke på svampens storlek, jämfört med harsyrabladen,
inonotus tomentosus Luddticka. den
hör till de rödlistade arterna så du bör rapportera den till din skogsvårdsstyrelsse, så har du kanske en liten chans att skogen inte avverkas
Hans, visst kan det finnas en möjlighet att det är en harticka inonotus leporina, men det är en mera nordlig svamp på alla år jag hållit på med tickor har jag bara sett den e gång i sdml, och helena bor ju i Malmköping, dessutom är hartickans vanligaste växtsätt att den växer ut direkt från stammen, att dom har fot är sällsynt, men som sagt man kan aldrig vara säker fören man haft svampen i handen och även hälst i ett mikroskop
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.