0 279 visningar

9 svar

KJ. regn och fasan Västervik

Jas i Västervik

11 aug 2009 kl. 12:06

Hej på er. Kj. finns det i massor här i Västervik men inte en ända är ätbar, alla små som stora är maskangripna:((

0

Jas i Västervik

11 aug 2009 kl. 12:08

Så fick man hjärtat i halsgropen, där smyger man tassande fram i vegitationen och så stiger man nästan rätt på fasanhönan med kycklingar med föjlande uppståndelse.

0

Jas i Västervik

11 aug 2009 kl. 12:10

Och så något som i och försig har med svamp att göra för utan detta blev det ju inget att plocka men det är inte så roligt på jobbet när det kommer i sådana mängder på kort tid men det är väl något man får vänja sig med.

0

Lena M

11 aug 2009 kl. 12:31

Lung, jag tror att vi får fina kj framöver och så gulligt med fasanerna.
Förstår att du inte är glad åt regnet som vi andra är för skogarna är torra.

0

Ewa lilliesköld

11 aug 2009 kl. 13:13

Fasaner är kul men jösses va regn ni får!!!! Jag tycker mest jag hittar kremlor av alla de slag, inte så mycket soppar.
Behöver lite mera regn här faktiskt!!
:-)

0

Bo Reyer

11 aug 2009 kl. 14:30

Jag säger bara en sak! Fasansfullt.

0

Bo E

11 aug 2009 kl. 15:14

Bilderna på¨Karl-Johan påminner mig om de uppmurkna jätteexemplar jag hittade nära badplatsen vid Fårhultsjön.

Nära Fårhult fanns även jättekantareller i en liten grupp nära smalspåret.

Smalspåret inåt från Västervik kan rekommenderas.
Fårhult Station är en liten pärla till restaurang, vandrarhem mm. där jag varit och spelat musik nästan varje sommar sedan 1989.
Väl värt ett besök!

0

Ulla skellefteå

11 aug 2009 kl. 15:16

Skicka regnet hit upp är du snäll =)

0

Morgan

12 aug 2009 kl. 11:23

Vilket lyx med regn =), här i Nyköping är det torrt i skogen, kom dock 2mm igår = alldelles för lite.
Jobbet? Är det på Lysingsbadet tro?
(Är fd Västerviksbo)

0

Jas i Västervik

12 aug 2009 kl. 11:43

Ja, på lysingsbadet sedan 10år tillbaka. Nu behöver ni nog inte vänta så länge till på nederbörd om man skall tro på vädret i tidningen.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone