Har också en Oregon 300 och är just nu mycket nöjd med den.
Om du installerar MapSource i persondatorn så kan du relativt enkelt hantera de data du får från apparaten. Har också lagt in Friluftskartan Pro i apparaten så man får en detaljerad karta att gå efter.
Grattis till köpet. Jag använder själv en Garmin sen några år tillbaka när jag irrar runt i skogen. Tidigare var det alltid ett bekymmer att behöva hålla reda på hur jag skulle hitta hem igen, nu kan jag koppla bort det helt och bara traska på, helt suveränt. Så länge batterierna räcker vill säga, rekommenderar att alltid ha extra batterier med i packningen. Den andra fördelen är ju att man kan markera de ställen man snavar över och alltid hitta tillbaka, väldigt bra för oss som gillar att utforska nya skogar och inte bara använder kända svampställen.
Jag har använt gps i ett antal år, både som inventerare och för geocaching. Jag köpte en Garmin 12 år 2001, och den hade jag ända fram till i somras, trots att den inte gick att lägga in kartor i. Min erfarenhet är således att man klarar sig långt utan några märkvärdigheter. Kartorna är dessutom väldigt dyra.
Sedan jag tappat denna gps i somras ersatte jag den med en ny Garmin, en eTrex Vista, som är både smidigare och billigare än Oregon. 2290 (inklusive moms) på Cyberphoto.
Pekskärm är nog bra, men det funkar sämre än knappar vid låga temperaturer eller när man har handskar på sig.
Hittills är jag väldigt nöjd med min eTrex Vista.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.