0 420 visningar

12 svar

Måste bara visa....

Madde Småland

16 aug 2009 kl. 21:42

Då vår vovve är sjuk fick kisse visa vägen och han var otroligt duktig:)
Här är han med på en bild jämte de kantareller han hittat medan han sitter och tittar mot nästa ställe:)

0

Enelie, Linköping

17 aug 2009 kl. 00:18

En äkta kantarellkatt!
Det är inte dumt att ha som spaningspatrull.
Och fynd gjorde ni ju också. Grattis!

0

Lena M

17 aug 2009 kl. 08:45

:)) Ja man tager vad man haver, kanske jag skall försöka med min katt?

0

buffy

17 aug 2009 kl. 08:56

Katter har ju ännu finare luktsinne än hundar, men de gör väl sällan ngt på kommando? Jag blir svårt impad! Vår 10-månaders schäfer har inte minsta lust att leta ngn svamp, hon tycker det är mkt roligare med kottar =/

0

Bo Reyer

17 aug 2009 kl. 10:35

Ett ganska bra fotomontage, men som gammal skogsräv ser jag att bilden är fejkad!

0

Madde Småland

17 aug 2009 kl. 12:11

Tack alla för trevligt respons. Blev riktigt stolt över honom igår.

Bo

Tyvärr får jag göra dig besviken:)
Bilden är inte fejkad. Kan inte ens redigera bilder än så att ens försöka fejka ihop en sån här bild är omöjligt för mig. Det att du tror att jag är så duktig på datorer tar jag som en komplimang men råder dig att ta en närmre titt på kortet igen:)

Våra katter älskar att följa med ut på skogspromenader och den här gången när hunden fick stanna hemma så visade den här katten att han lärt sig vad jag brukar plocka:)

Han njöt av allt beröm och uppmärksamhet han fick för varje fynd han visade mig. Självklart visar han då fler ställen för att få mer beröm och uppmärksamhet:)

Har inte ens försökt lära katterna att söka svamp men den här pojken har lärt sig det ändå:)

Buffy

Det är bara till att fortsätta kämpa:) Det tog en höst att lära vår hund att leta svamp men då var hon 3 år.

Lena

Det är alltid värt att testa. Glöm bara inte bort att ge mkt beröm och gos vid varje svamp du ser så kan även din katt börja visa vägen.

Enelie

Vilket klockrent samlingsord för mina svampletande djur. Det kommer jag i fortsättningen att använda när jag pratar om dom:)

Ha det gott allihopa, nu är det dags att sticka till jobbet.

0

Tina Nordberg

17 aug 2009 kl. 14:18

Jag är ju inte någon hejjare på foto,det där vill jag verkligen lära mig ;))

Grattis till svampkatten.
När du kommer till Orsta Madde väntar tre små blivande svamp:do.
De är drygt 2v nu.
Tag med dig en kattbur…....

0

mia jkpg

18 aug 2009 kl. 00:04

Hejsan madde
va fi katt är den din??
jag har liknande katter.katter är otroligt smarta djur.grattis till svampen mest tycker jag du ska belöna katten med kattgodis.

Mvh Mia jkpg

0

Bo Reyer

18 aug 2009 kl. 06:38

Madde! Jag bryter ihop och erkänner att jag hade fel! Tilläggas bör att jag igår morse fick oväntad hjälp att lokalisera ett antal kantareller av en minst sagt yster ekorre!
Hoppas att jag är förlåten.

0

Bo Reyer

18 aug 2009 kl. 06:39

Madde! Jag bryter ihop och erkänner att jag hade fel! Tilläggas bör att jag igår morse fick oväntad hjälp att lokalisera ett antal kantareller av en minst sagt yster ekorre!
Hoppas att jag är förlåten.

0

Madde Småland

18 aug 2009 kl. 10:49

Tina
Vad härligt det låter med tre små charmtroll. Känner jag mig själv rätt skulle jag vilja ta med mig allihop hem:)

Mia
Detta var en av 4 katter som vi har hemma. Han fick massor av gottis när vi kom hem så han låg nöjd resten av kvällen:)

Bo
Självklart är du förlåten. Blev inte ens sur utan jag och mina vänner fick oss ett gott skratt vid tanken på att jag av alla människor skulle kunna fejka ett kort:) Kan ärligt erkänna att datorer aldrig riktigt varit min grej, men jag lär mig.

0

Inte fejk, men säreget ljus...

Bo E

18 aug 2009 kl. 12:36

Jag reagerade oxå på att katten har ett väldigt speciellt ljus på sig, men det kan nog bli så när solen lyser i olika vinklar ned genom skogens lövverk!

0

Inte fejk, men säreget ljus...

zingo

18 aug 2009 kl. 13:19

Kan inte ljuset i en bild bero på kameran - alltså hur och på vad den mäter ljuset? Ev. blixt osv..
Jag har själv en bild på en rödklädd person tagen i skymning, gråväder, och mot snö som verkligen ser infälld och fejkad ut på bilden. Overkligt ser det ut.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone