0 301 visningar

11 svar

Rimskivling

Birgitta F

17 aug 2009 kl. 23:09

Är det bara jag som upplever att den inte förekommer lika rikligt i år som tidigare år ?

0

Tanja i Gagnef

17 aug 2009 kl. 23:13

Här har jag bara hittat några få, men den brukar komma senare. Hoppas på många i september!

0

Birgitta F

17 aug 2009 kl. 23:16

På ett av mina favoritställen låg bara en hög av utblommat brunt slem ,där plockade jag dom i september i fjol , hoppas du har rätt Tanja så vi inte blivit snuvade på konfekten.

0

Ingvild

17 aug 2009 kl. 23:36

Jeg plukker ofte sopp ved Strømstad, var der søndag og fant store mengder rimskivling. Så mot grensen til Østfold, er det hvertfall mye :-) ( Men ikke så mye nå.... )

0

SvenD

17 aug 2009 kl. 23:44

Var ute på en svamprunda idag och hittade många rimskivlingar - stora och fräscha(några mil öster Varberg)!

0

Jan A, Uppsala

18 aug 2009 kl. 06:50

Vi har hittat ovanligt många de två senaste veckorna - åtminstone om man tar hänsyn till att säsongen inte ens börjat…

0

BirgittaD

18 aug 2009 kl. 09:04

Jag hittade tidigt fina rimskivlingar ätit en del och torkat en del. någon vecka senare var resterand bara våta geggor.

0

Lilla My

18 aug 2009 kl. 09:28

Har hittat och ätit de tidiga ex jag sprungit på... verkar som ett fåtal skrämts upp ur marken i förtid, kanske beror på de regnskurar som kom i förra veckan? Bor i Östergötland.

0

Geraldine, Vällingby

18 aug 2009 kl. 11:36

Jag har hittat mycket runt skogarna i Sala både stora och små nattmössor.

0

Bo E

18 aug 2009 kl. 11:41

Har tillvaratagit två fina rimskivlingar, typ nattmössor, de större hade masken gått för hårt fram med.

0

Lena Strömstad

18 aug 2009 kl. 12:03

Jag får säga som Ingvild, som tydligen håller till i mina trakter, att det nog är lika mycket rimskivling som ifjol. Har hittat ett 10-tal fina varje tur senaste veckan.

Det har varit ganska torrt på de ställen jag har hittat dom. Det är först de senaste dagarna som det inte är så torrt i skogarna längre. Ni har kanske haft det blötare hos er, Birgitta?

0

Birgitta F

18 aug 2009 kl. 16:11

Har varit rena tropikerna här bitvis så det har nog påverkat , Bohuslän
Munkedal

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone