0 551 visningar

13 svar

Inte svamp, ryggskott XO

Lilla My

18 aug 2009 kl. 16:22

...jag kan banne mig inte sitta, för hur jag än sitter gör det ONT!

Tips, snälla nån som vet vad jag ska ta mig till….och säg inte Alvedon, Ibumetin eller Zon, för det hjälper inte! Vrååååååål!

0

Charina Halland

18 aug 2009 kl. 16:34

Ring kotknackaren!

0

Lill

18 aug 2009 kl. 16:41

Ställ dig sidelänges i en trappa eller liknande och släpp ned ena benet för kanten. Böj inte i knät. Lyft och släpp ned igen. Byt ben och gör likadant på andra sidan.
Prova försiktigt. Man ska inte provosera vid ett ryggskott, men efter många år med ständiga ryggskott är det det som har gett mig mest hjälp.
Sen jag upptäckte detta knep går mina ryggskott fort över och kommer mer sällan tillbaka.

0

Bo E

18 aug 2009 kl. 16:52

Följ Lills råd.

Ett annat liknande, är om du har någon bra fästpunkt ovanför en trappa att hålla fast i, sen kliver du ett steg fram så att du blir hängande i fästpunkten. Häng och försök slappna av i höfter och ben så mycket du bara kan.
Det har hjälpt mig många gånger.

Är du liten som en My kanske du även kan praktisera “hänga i en dörr-metoden”.
Den är jag tyvärr för långskånkad för att ha lyckats med.

0

anithau

18 aug 2009 kl. 18:16

Om du har en spikmatta, så lägg dig på den.

0

Mossning

18 aug 2009 kl. 18:46

Jag led också av ryggskott i tid och otid för många år sedan. Fick ofta rådet att sova på hårt underlag. Provade med flera olika madrasser, det ena tunnare och hårdare än det andra.

Hjälpte tyvärr inte alls, ryggskotten återkom med jämna mellanrum.

En gång fick jag rådet att sova i en riktig mjuk säng istället. Gjorde det och vaknade utvilad på morgonen.

Detta var för fem år sedan och efter det har jag aldrig haft tillstymmelse till ryggskott.

Ps. Sover fortfarande i en mjuk säng.

0

Thomas

18 aug 2009 kl. 18:47

Rulla ihop en handduk till en rulle och lägg dig på den och rulla över den

0

Grethe F

18 aug 2009 kl. 19:47

Gå till en NAPRAPAT det hjälpar garantered jag kan inte klara mig utan ocjh jag har diskbråk

0

BirgittaD

18 aug 2009 kl. 23:47

Simma och sträck ut ordentligt, botar inte men hjälper faktiskt.

0

Lilla My

19 aug 2009 kl. 08:05

Ska till att börja med testa häng-i-dörrkarmen-metoden, om det inte hjälper får jag gå vidare bland era huskurer… alla tips mottages tacksamt!

0

Tina Nordberg

19 aug 2009 kl. 11:16

prova med att vila i detta läge(se bild).OBS stadigt underlag och var noga med måtten, palla ev. upp med kudde.Du kan behöva hjälp med att lyfta upp benen.
Pröva dig fram ligg bara så länge det känns bra eller iaf bättre.

0

Yina nordberg

19 aug 2009 kl. 11:17

Lättare med bild.

0

Lilla My

19 aug 2009 kl. 11:26

...tack för illustrationen, ska prova detta ikväll :D
Får se om jag kan hindra katten att lägga sig på mig bara, hon är lätt överviktigt och superkelig och “mjölktrampar” sin matte så fort hon kommer åt. Gör inte saken bättre.

0

Jas i Västervik

19 aug 2009 kl. 13:53

Jag får hjälp av en hårdhänt massör när mina ryggskott hoppar på mig. Gör ont som tusan men det hjälper.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone