Jag har två arter till ifrån gårdagen som jag vill ha bekräftad.
Den första tror jag är en dropptaggsvamp, växte på berget, i mossa. Både gran och tall, vitmossa, endel hattar var rosa några vita och jag kände ingen doft, smakade aldrig. Vad tror ni det är ?
Den andra har jag faktiskt inte en aning om. Växte på en död alkvist i sumpområdet, geleartad och det fanns även minimusslingar på samma stam. ?
Säkert finns det någon som vet eller har en aning om vad det kan vara så svar emottges. :))
Tack Karl S.
Minns du de här svamparna jag la de ut för en tid sedan och du svarade att de inte var fullgångna / fördigväxta eller nåt sådant, Hittar inte inlägget.
Jag tittade för en vecka sedan och alla stod kavar i samma stadium och tre dagar senare var alla borta, slut ?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.