0 172 visningar

5 svar

GPS

Lena M

10 aug 2006 kl. 16:45

Förmodar att många av er följer tävlingarna på TV-n.

Själv håller jag på att lära mig hitta hem ! Har nämligen glömt hur gps-en fungerar, så jag har gått på vägen som en byfåne.
Grannarna har säkert undrat, men det bjuder jag på!

Imorgon tänkte jag tillbaka till den skog där jag hittade kantareller förra veckan. En gång per säsong brukar jag gå vilse där, för den är stor, kuperad med både ung och gammal granskog och kärr.
Så jag hoppas att jag har något trevligt att rapportera efter skogsturen.
Ha det bra allesamman!

0

Svampnörden

10 aug 2006 kl. 18:57

Vilka tävlingar??

Vilken modell på GPS har du?

Lycka till i skogen.

0

MariaB

10 aug 2006 kl. 22:01

Lycka till imorgon!
Smart av dej att träna före, jag travade glatt omkring i dom djupaste skogarna förra året, jag hade ju kompass i telefonen.
Tills min gubbe frågade om jag kollade den när jag gick från bilen.
-Jooo då, självklart.
(Äh, dom får väl leta tag på mej om dom vill ha hem mej.)

0

Lena M

12 aug 2006 kl. 07:34

Ja Maria, det är inte dumt att ta in positionen innan du går in i skogen. I början kunde jag av misstag markera två vägpunkter vilket resulterade att jag gick fel när jag skulle tillbaka.
Svampnörden, min gps är av märket Garmin ( geko 201 ).Men den fodrar fri sikt när den skall hitta satteliterna, vilket kan vara lite problematiskt ibland.
I nästa nummer av land skall det visst vara en test av de bästa gps:arna.
I morgon skall jag utforska en ny skog som jag blev tipsad om av en jägare. Hoppet är det sista som överger mig.

0

Göran H

12 aug 2006 kl. 21:00

Har idag varit ute och testat en ny GPS. Garmin Nüvi 310. Jag laddade den med Friluftskartan PRO
och det verkar fungera bra. Eftersom jag kan hantera den är den garanterat enkel och lättförståelig.
Hittar jag några svagheter återkommer jag i ärendet.

0

Lena M

18 aug 2006 kl. 07:47

Hej . I veckans Land är det ett repotage om en GPS av märket “Garmin Venture”. Saklig information om dess funktioner.
Själv har jag bara lärt mig att markera position och att hitta tillbaka. Alltid något ! Allt ät lätt om man kan det.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone