Hej Ulla!
Jag får väl gratulera tillbaka!
Jag bor i Åbyn,Byske.
Trodde det var för tidigt att hitta trattisar redan nu,min man gick i samma område i måndags och såg inga då (och han är ändå familjens “kantarellkung”,brukar ha blick för både trattisar och kantareller)
Var egentligen ute för att se om goliatmusseronerna börjat komma på “mina ” ställen, men där var det tomt så då bestämde jag mig för att reka lite i trattisskogen istället…
Smaken på goliatmusseron är ju omdiskuterad,jag äter den själv men tycker att det finns många andra svampar som är godare.
Har lovat min bror som bor på västkusten att plocka och skicka (torkad) till honom om jag hittar några i år.
Han fyllde jämna år för två år sedan och fick i stort sett allt jag hittade då, och han och hela hans familj gillar smaken.
De har haft en japansk utbytesstudent boende hos sig och i fjol fick hon lite torkad som julklapp vilket tydligen var väldigt uppskattat!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.