0 308 visningar

13 svar

Karl Johan

Saffe

19 aug 2009 kl. 17:48

Har någon hittat Karl Johan i stora mängder.

0

Grethe F

19 aug 2009 kl. 18:04

Nej inte jag här nere i Skåne

0

Birgitta F

19 aug 2009 kl. 18:24

Inte här heller Bohuslän ,kustnära
Läste precis i rapporter att vi enligt botaniska haft helt fel väderlek för ytterligare ett KJ-år
Man får vara nöjd mina sina 10 st i år

0

oskarlisa

19 aug 2009 kl. 18:27

Nej, inga karljohan, däremot massor av Gallsopp!! Urk!

0

Stefan hbg

19 aug 2009 kl. 18:28

1 styck, så väldigt knapert på mina “ställen”. Bara gallsoppen som frodas ‘suck’

0

Domas

19 aug 2009 kl. 18:30

Har hittat kanske 20st här i Härnösand på Härnön. Inte så värst många, men fler än t.ex. förra året och mycket mer än kantareller.

0

Helena A

19 aug 2009 kl. 19:43

Hittade fyra fina igår.
Mitt i Sörmland.
Hoppas självklart på mer men tror inte att det blir de enorma mängder som det var förra året

0

Lena Strömstad

19 aug 2009 kl. 19:46

Hittar ett par stycken varje tur. Inte som i fjol som ju var ett fantastiskt år. Synd…..

0

Boman

19 aug 2009 kl. 19:57

Inte ens i små;-) Totalt en handfull hittills på säsongen. Inget alls på annars säkra ställen. Sörmland/utanför Sthlm

0

Katrin Tyringe

20 aug 2009 kl. 11:26

Jag har hittat 8 st i Hässleholm Skåne

0

Rätt Vis

20 aug 2009 kl. 12:32

Finns redan en tråd. Försök att i alla fall kolla de senaste trådarna innan ni startar nya.

http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=152044&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&46

0

Birgitta F

20 aug 2009 kl. 16:35

Vi plockade ca 200 kg ifjol så visst är det lite synd att bara hitta 10st i år .Sen trodde jag att mitt förråd av torkade var hyfsat intakt men ack så fel det blev då.....har i nuläget bara 2,5 kg torkade.
Just nu har vi 26 grader varmt här så man vet aldrig….bohuslän ( munkedal)

0

BirgittaD

20 aug 2009 kl. 17:04

En snyltangripen och en fin några km utanför Örebro åt Norahållet till. Massor med gallsopp. I Tranås hittills inget.

0

MariaW

20 aug 2009 kl. 19:53

Här i norra Gästrikland lyser KarlJohan med sin frånvaro men än har jag inte gett upp hoppet, tre styckna plockade hittills och lika många med snylting sedda. För väl att det finns en del torkat kvar sen det rikgivande fjolåret.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone