Oj vad söt!! Här är lite träningstips! http://www.canis.se/bibliotek/artikler.php?id=36
Vi ska ut i skogen i helgen .Tack för tipset buffy.Har läst lite om hur jag ska göra.Dizzy som hon heter har inte haft det så lätt jag är den 3:e o sista ägaren.Vi var ute i skogen o gick häromdagen 5 km. Hon kollade in varje svamp,var lite rädd för dom stora svamparna,lekte med en groda,kollade på skogssniglar.Har aldrig gått lös förrän igår.Kommer när jag kallar in henne.Sriver igen så får ni höra hur det gick
Idag var vi ute i skogen ett tag.hade henne lös.Jag hittade en liten kantarell som hon fick lukta på sen gömde jag den bakom en stubbe. Hon sprang först förbi den sen sökte hon upp den.Försökte sen att gömma den i blåbärsris bland löv gick inget vidare,hon hittade den när jag visade henne den.Då tog hon tag i den precis som en napp.Hon fick mycket beröm.Vi ska ut till helgen så forts,följer
Min hund Rufus (dvärgschnauzer) är en duktig svamphund. Han kan skilja på Karl-Johan, kantareller, kantkremla, sillkremla, luden vitriska, trattkantarell, blek taggsvamp, rodnande fjällskivling och vinterkräkskivling.
MEN HAN KLARAR INTE ATT SKILJA PÅ SVART TRUMPETSVAMP OCH RÖDGUL TRUMPETSVAMP!
Vad skall jag göra? Tacksam för alla tips.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.