0 287 visningar

14 svar

Hund

Katrin Tyringe

24 aug 2009 kl. 09:41

Har blivit med hund.Ska lära henne kantarellsök

0

buffy

24 aug 2009 kl. 10:33

Oj vad söt!! Här är lite träningstips! http://www.canis.se/bibliotek/artikler.php?id=36

0

Geraldine, Vällingby

24 aug 2009 kl. 11:40

Lycka till!

0

Helena A

24 aug 2009 kl. 17:38

Jättesöt.
Min hund är superduktig på svampsök och kan många olika sorter nu.
Var otroligt lätt att lära honom.

0

/Ann-Katrin

25 aug 2009 kl. 10:07

Vilken charmknutte!!
Skulle vara kul att höra hur det går.

0

Katrin Tyringe

26 aug 2009 kl. 15:33

Vi ska ut i skogen i helgen .Tack för tipset buffy.Har läst lite om hur jag ska göra.Dizzy som hon heter har inte haft det så lätt jag är den 3:e o sista ägaren.Vi var ute i skogen o gick häromdagen 5 km. Hon kollade in varje svamp,var lite rädd för dom stora svamparna,lekte med en groda,kollade på skogssniglar.Har aldrig gått lös förrän igår.Kommer när jag kallar in henne.Sriver igen så får ni höra hur det gick

0

Katrin Tyringe

27 aug 2009 kl. 21:29

Idag var vi ute i skogen ett tag.hade henne lös.Jag hittade en liten kantarell som hon fick lukta på sen gömde jag den bakom en stubbe. Hon sprang först förbi den sen sökte hon upp den.Försökte sen att gömma den i blåbärsris bland löv gick inget vidare,hon hittade den när jag visade henne den.Då tog hon tag i den precis som en napp.Hon fick mycket beröm.Vi ska ut till helgen så forts,följer

0

Hund här oxo....

Birgitta F

27 aug 2009 kl. 21:40

för första gången har jag sällskap i skogen…....men jag har tydligen en bad-hund ...sen att han lyckas skörda friskt får man ta , en del svampar skördas väldigt små... men han förstår verkligen vilka jag vill ha…..så här gör han oftast

0

Hund här oxo....

Stefan hbg

27 aug 2009 kl. 22:03

Att rensa svampen ser ut att vara det LILLA jobbet :) Tycker han tittar lite under lugg som att han vet att tilltaget inte var särskilt poppis “garv”...visst är dom goa.

0

Hund här oxo....

Birgitta F

27 aug 2009 kl. 23:00

ja han är gör go…idag så var vi i en annan terräng men snart så ledde matte onom till en sakta strilande myrbäck…...kan säga att han uppskattade det mycket…sen får man torrgå lite så funkar det

0

Hund här oxo....

Ulla Skeå

28 aug 2009 kl. 00:16

Oj vilken söt liten buse, min schnauzer gillar inte att blöta ner sig som tur var =)

0

Akuta tips önskas omgående

Bengt Sandh

28 aug 2009 kl. 00:22

Min hund Rufus (dvärgschnauzer) är en duktig svamphund. Han kan skilja på Karl-Johan, kantareller, kantkremla, sillkremla, luden vitriska, trattkantarell, blek taggsvamp, rodnande fjällskivling och vinterkräkskivling.

MEN HAN KLARAR INTE ATT SKILJA PÅ SVART TRUMPETSVAMP OCH RÖDGUL TRUMPETSVAMP!

Vad skall jag göra? Tacksam för alla tips.

0

Hund här oxo....

Helena A

28 aug 2009 kl. 08:28

Ha,ha så där gör min också.
Han älskar allt vatten (utom regn och duschen) och såna där lerinpackningar tillhör skogsrundornna.

0

Hund här oxo....

"JAS" Helsingborg

28 aug 2009 kl. 08:54

Nu driver väl ändå sing. Bengt Sandh med oss.

0

Akuta tips önskas omgående

Lena

28 aug 2009 kl. 10:07

Inget att göra, han är färgblind så klart…skoja bara…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone