0 252 visningar

4 svar

Bifoga bilder!

Clara

12 aug 2006 kl. 23:11

Hej!

Kan någon förklara kortfattat hur man bifogar en bild på ett inlägg.
Jag har Windows xp
Vågar inte prova.

0

Ingemar

13 aug 2006 kl. 20:59

Försöker damma av minnet till en förklaring.
Kontrollera först att inte bilden är för stor, annars förminska den till i mycket runda tal 800x600 pixel (bildpunkter). För att minska problemen så ta inte med några mellanslag eller konstiga (för en del datorer) tecken som åäö eller liknande. Filtypen, bokstäverna efter punkten, ska vara “jpg”. Högerklicka på filen och välj Egenskaper för att se detta (beror på inställningarna). Det får inte heller vara en så kallad Genväg till bildfilen utan bildfilen själv. Du måste veta var bildfilen ligger så du hittar den när den ska skickas.
När detta är gjort så klicka på “Skapa nytt inlägg” i Svampguiden. Fyll i text och ditt namn. Ta fram och välj “Jag vill bifoga bilder” och klicka på “Skicka”. Nu tror jag (har glömt hur det var här) du får fram en ruta för att välja den bild som du ska skicka. Välj bildfilen på din dator och klicka på OK(?). Det är möjligt att du får klicka nån eller några gånger till. Har du kommit så här långt så går det säkert bra. Visst vågar du prova Clara, i värsta fall så kan det bara gå fel annars blir det väldigt rätt. Nu får du skicka din bild.
Jag har förmodligen missat nåt men komplettera i så fall.

0

Clara

13 aug 2006 kl. 22:09

Hej!
Tack så mycket jag ska testa någon dag.Det kan ju inte hända mer än att bilden inte kommer med.

0

Lena M

14 aug 2006 kl. 19:52

Clara, ingen fara !
Om du visste vad jag strulade innan det lyckades. Konstigt, att jag inte blev bojkott på forumet.
Om du går till sidan två och inlägget av Bengt Sandh, där har Klas Jaederfeldt en enkel beskrivning ( 31 / 7 ). Friskt vågat är hälften vunnet!
ALLA SOM HAR TANKAR PÅ ATT INFÖRSKAFFA DIGITALKAMERA- SPARA KLAES INLÄGG tycker jag

0

Lena m

14 aug 2006 kl. 19:59

Ingemar, du gav mig en ledtråd, “inga genvägar”, liksom Irene inga kopior eller att de låg i en mapp.
Sedan att förminska tror jag att många inte har klart för sig.
Jag markerar bilden , klickar på ÖPPNA MED PAINT
Väljer ATTRIBUT och 50% ( istället för de 100 som står ) då blir det en bra bildstorlek.
Säkert har jag också glömt något, men fråga på.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone